Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان بهزیستی کشور خبر داد:

زنان بیشترین تماس گیرندگان با اورژانس اجتماعی

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به تشکیل دادگاه ویژه برای افراد زیر 18 سال گفت: این افراد توسط کانون اصلاح و تربیت تحت مراقبت و توانمندسازی اجتماعی و روانی قرار می گیرند.

زنان بیشترین تماس گیرندگان با اورژانس اجتماعی

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بهزیستی، انوشیروان محسنی بندپی در دیدار با  وزیر توانمندسازی زنان و کودکان کشور اندونزی، گفت: بهزیستی سازمانی علمی، تخصصی و کاربردی است.

وی ادامه داد: خط ملی 09628 ویژه مشاوره رایگان اعتیاد برای خانواده ها،خط تماس تلفنی 123 اورژانس اجتماعی در راستای توانمند سازی اقشار در معرض آسیب و آسیب دیدگان اجتماعی و مشاوره اورژانسی با خط 1480، سه خط تماس تلفنی برای ارائه خدمات توسط مراکز بهزیستی است.

محسنی بندپی با اشاره به لایحه قانون حمایت از کودکان و نوجوانان گفت: برای هر فردی که مورد ظلم و خشونت واقع شود، اورژانس اجتماعی با نیروی انتظامی  هماهنگ هستند تا در مواقع لزوم از آنها کمک بگیرند.

وی با اشاره به تشکیل دادگاه ویژه ای برای افراد زیر 18 سال گفت: این افراد توسط کانون اصلاح و تربیت تحت مراقبت و توانمندسازی اجتماعی و روانی هستند و کودکان به چرخه تحصیل برگردانده شده و مورد حمایت های همه جانبه سازمان بهزیستی قرار می گیرند.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی مسئولیت کودکان بدسرپرست و بی سرپرست را نیز عهده دار است گفت: 24 هزار کودک در مراکز شیرخوارگاه ها، شبه خانواده ها در راستای آموزش، سلامت و ادامه تحصیل مراقبت و نگهداری می شوند.

محسنی در مرکز جامع خدمات مشاوره و خط 1480، ضمن تشریح خدمات سازمان بهزیستی، بر توسعه اقدامات پیشگیرانه، ارتقاء ارتباطات مداخله گرایانه و مشخص شدن سیاست ها در راستای بهبود و کیفیت زندگی افراد نیازمند تأکید کرد و گفت: 70 درصد تماس گیرندگان به صدای مشاوره (1480) را زنان تشکیل می دهند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید