Iranian Agriculture News Agency

وزیر آموزش و پرورش:

باید نهادها را قانع کنم که نیروی اهل سنت جذب کنیم

وزیر آموزش‌وپرورش در دیدار فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس قانون اساسی در مناطق دو زبانه باید آموزش‌ها به زبان رسمی صورت گیرد اما نباید از اهمیت زبان قومی در فرآیند آموزش غافل شویم، بنابراین تقویت زبان‌های بومی و محلی را در کنار زبان رسمی کشور خواهیم داشت.

باید نهادها را قانع کنم که نیروی اهل سنت جذب کنیم
به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت آموزش‌وپرورش، سید محمد بطحایی با اعلام این مطلب در ئاسخ به تذکر چند روز قبل نمایندگان مجلس برای تاکید آموزش زبان های قومی در مناطق دو زبانه به وضعیت شغلی اهل سنت در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت:  تلاش می‌کنیم نهادهای مؤثر در به‌کارگیری  نیروهای اهل سنت را متقاعد کنیم تا از پتانسیل این نیروها به نحو شایسته استفاده شود. و برآن هستیم که شیوه به‌کارگیری نیروها در مناطق مرزی و محروم سخت‌گیرانه نباشد.
به گفته او، جمعیت اهل سنت کشور را ظرفیت عظیمی دانست که نخبگان بسیاری را در خود دارد. بسیاری از نخبگان کشور اهل سنت هستند و در بین فرهنگیان اهل سنت، دلسوزان بسیاری داریم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: بومی‌گزینی در فرآیند جذب نیروهای آموزش‌وپرورش در دستور کار است و همین برنامه را در مناطق اهل سنت نیز خواهیم داشت تا مشکلات عدم حضور نیروهای بومی در این مناطق رفع شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید