Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی اعلام کرد

آموزش علمی نماز به سوادآموزان

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی از اجرای فاز دوم طرح «آموزش عملی نماز، کلید بهشت» خبر داد و گفت: در فاز دوم این طرح، 200 هزار سوادآموز تحت پوشش آموزش علمی نماز قرار می‌گیرند.

آموزش علمی نماز به سوادآموزان
به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزیعلی باقرزاده رئیس این سازمان  در آغاز مرحله دوم  اجرای «طرح آموزش عملی نماز، کلید بهشت» گفت: در فاز دوم این طرح، 200 هزار نفر از سواد آموزان در  سال جاری  تحت پوشش آموزش عملی نماز قرار خواهند گرفت.
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی ضمن برشمردن ویژگی‌ها و خصوصیات نماز، تأثیرات و کارکردهای نماز در زندگی انسان را دسته بندی کرد و گفت: دعوت به نماز، دعوت به زیباترین جلوه بندگی است، دعوت به گشودن در رحمت بر روی انسان است، دعوت به ذکر خداست و دعوت به محبوب‌ترین اعمال انسان در نزد خداست.

وی در مورد ضرورت اجرای این طرح بیان کرد: با توجه به اهمیت و جایگاه فریضه نماز در تعالیم اسلامی و اثرات آن در زندگی معنوی انسان، ضرورت داشت آموزش‌های لازم در خصوص ادای صحیح ارکان و قرائت درست اذکار نماز به صورت عملی به فراگیران آموزش داده شود، در این راستا سازمان با توجه به وظیفه ذاتی خود در زمینه ارتقای آگاهی‌های معنوی افراد و مخاطبان خود با هماهنگی و همکاری ستاد اقامه نماز و رهنمود‌های حجت‌‌الاسلام و المسلمین قرائتی نماینده ولی فقیه در سازمان نهضت سواد آموزی و رئیس ستاد اقامه نماز، اقدام به برنامه‌ریزی و اجرای  طرح آموزش عملی نماز را در سال 96  دستور کار خود قرار داد و توانست در مرحله اول با آموزش 4500 نفر از آموزش دهندگان دوره های سواد آموزی به 50 هزار نفر از مخاطبان دوره های سواد آموزی، آموزش صحیح ادای نماز را به صورت عملی آموزش دهد.

باقرزاده تأکید کرد: ما در خلال انجام این طرح با مشکلات و مسایلی مواجه بودیم ولی به جرات می‌توانم اعلام کنم هیچ کارشناس یا آموزش دهنده‌ای از اجرای این طرح  ناراضی نبوده و انجام آن را مغایر با اهداف و خارج از وظایف یا غیر ضروری ارزیابی نکرده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش به بیان توصیه‌ها و الزاماتی در خصوص نحوه اجرای طرح پرداخت و تأ‌کید کرد: لازم است تمامی آموزش‌دهندگان و کارشناسان مجری طرح، دستورالعمل اجرای آن را به دقت مطالعه کنند و اشراف کاملی به تمامی مفاد آن داشته باشند.

وی گفت: بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته، مقرر است در فاز دوم طرح کلید بهشت، تعداد 200  هزار نفر از فراگیران دوره‌های سواد آموزی تقریبا معادل 50درصد از افراد تحت پوشش دوره‌های سواد آموزی، از طریق توجیه و توانمند سازی بیش از 15 هزار نفر آموزش دهنده دوره‌های سواد آموزی و انتقال مشمول طرح ، تحت پوشش آموزش عملی نماز قرار بگیرند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید