Iranian Agriculture News Agency

معاون مبارزه با کلاهبرداری پلیس آگاهی:

مراقب کلاهبرداری با پیش‌فروش خودرو باشید

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا خطاب به متقاضیان خرید خودرو گفت: درج آگهی در مطبوعات و تبلیغات در فضای مجازی از سوی شرکت های مختلف خودرویی و لیزینگی دلیلی بر صحت و درستی مطالب عنوان شده، نیست.

مراقب کلاهبرداری با پیش‌فروش خودرو باشید
به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ محمد رضا اکبری با اعلام این هشدار تاکید کرد: با توجه به نوسانات بازار ارز و تاثیرگذاری آن در معاملات بازار خودروهای داخلی و خارجی، تعدادی از شرکت ها از این شرایط سوء استفاده کرده و با تبلیغ های وسوسه کننده سعی در جذب مشتری برای فروش محصولات خود می کنند.

وی افزود: برخی از مردم با توجه به قیمت مناسب اعلامی از سوی شرکت های یاد شده، اقدام به ثبت نام خرید خودرو کرده و برخی اوقات یک سوم تا نیمی از پول خودرو را به عنوان پیش قسط پرداخت می کنند و انتظار دریافت خودرو در موعد مقرر را دارند.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه خودروهایی که از سوی این شرکت ها به مشتریان وعده فروش داده می شود وجود خارجی ندارد و این در واقع شگرد متقلبانه آنان است، تصریح کرد: این کلاهبرداران پس از دریافت پول های متقاضیان، معاملات پرسودی کرده و در زمان تحویل خودرو به مشتریان اعلام می کنند که فعلاً امکان تحویل آن مهیا نیست و از آنها می خواهند که پول خود را پس بگیرند.

سرهنگ اکبری با اشاره به اینکه پس دادن پول مشتریان نیز گاهی اوقات ممکن است چند ماه طول بکشد، افزود: بدین ترتیب میلیاردها تومان پول متقاضیان خرید خودرو برای ماه ها، به تجارت عده ای سودجو تبدیل می شود و پس از چند ماه تاخیر، اصل پول پیش فروش و در مواردی نیز اصلا‍ً پولی به مشتریان برگشت داده نمی شود.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه شرکت های وارد کننده خودرو می بایست جهت انجام فعالیت های خود از وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز دریافت کنند، اظهار داشت: شهروندان چنانچه تبلیغات شرکت های یاد شده را مشاهده و قصد خرید خودرو را دارند باید ابتدا از اصالت آنها از طریق استعلام از مراجع رسمی اطمینان حاصل کنند.

او  ضمن هشدار به شهروندان در مورد مراقبت و هوشیاری از ترفندهای کلاهبرداران، گفت: درج آگهی در مطبوعات و تبلیغات در فضای مجازی از سوی شرکت های مختلف خودرویی و لیزینگی دلیلی بر صحت و درستی مطالب عنوان شده، نیست؛ باید ابتدا از اصالت آنها از طریق استعلام از مبادی مربوطه مطمئن شوید.



 

 
 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید