Iranian Agriculture News Agency

فرهاد تجری به ایانا خبر داد:

موج مهاجرت از کرمانشاه به شهرهای بزرگ

8 ماه از زلزله کرمانشاه گذشته است و حالا گزارش‌های مردمی از افزایش مهاجرت در میان زلزله‌زدگان خبر می‌دهد. اگرچه هنوز برخی از مقامات مسئول چنین اتفاقی را انکار می‌کنند اما نماینده مردم قصر شیرین و سرپل ذهاب و گیلان غرب با تایید خبر مهاجرت زلزله‌زدگان، دلایل و زمینه‌های اصلی آن را در گفت‌و‌گو با ایانا تشریح کرده است.

موج مهاجرت از کرمانشاه به شهرهای بزرگ

  فرهاد تجری، نماینده مردم قصر شیرین و سرپل ذهاب و گیلان غرب، به خبرنگار اجتماعی ایانا گفت: «خبر مهاجرت مردم از مناطق زلزله‌زده صحیح است و بخشی از جمعیت به سمت شهرهای مختلف همجوار یا مرکز استان کوچ کرده‌اند. اگرچه آمار دقیقی از نرخ مهاجرت زلزله‌زدگان نداریم، اما این مسئله مخصوصا در سرپل ذهاب آشکار است.»

تجری درباره علت اصلی مهاجرت زلزله‌زدگان نیز گفت: «مدت زمان کوتاهی را می‌توان در کانکس و چادر به سر برد و پس از آن طاقت چنین شرایطی دشوارتر می‌شود. همچنین وقوع پس لرزه‌های مکرر و شرایط روانی حاکم بر شهر باعث شده است تا زندگی در مکانی بسته و زیر سقف برای خانواده‌ها و مخصوصا کودکان وحشت‌آور باشد.»

نماینده مردم قصرشیرین و سرپل ذهاب و گیلان غرب درباره خدمات مشاوره‌ای ارائه شده به زلزله‌زدگان نیز گفت: «هم گروه‌های مردم نهاد و هم بهزیستی خدمات مشاوره‌ای خوبی ارائه کردند که جای تقدیر و تشکر دارد. یکی از نمودهای ارائه چنین خدماتی پایین‌تر بودن میزان خودکشی زلزله‌زدگان کرمانشاه در مقایسه با زلزله‌های مشابه است.»

وی درباره افزایش نرخ بیکاری در مناطق زلزله‌زده نیز گفت: «نرخ دقیق بیکاری را باید از مراجع رسمی گرفت اما زمینه کار در حوزه‌های صنعتی به شدت افت کرده است و به علت در جریان بودن ساخت و ساز تنها بخش کارگری تا حدودی فعال است که آن هم متقاضیان محدودی دارد.»

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید