Iranian Agriculture News Agency

عضو مجمع نمایندگان استان در گفت‌و‌گو با ایانا:

مهاجران در گلستان حاشیه‌نشین می‌شوند

حاشیه نشینی می‌تواند به معضل سال‌های آینده استان گلستان تبدیل شود

وزیر کشور درباره افزایش مهاجرت به استان‌های شمالی کشور هشدار داده است و حالا یکی از اعضای مجمع نمایندگان گلستان از احتمال رشد حاشیه‌نشینی در این مناطق خبر می‌دهد.

مهاجران در گلستان حاشیه‌نشین می‌شوند

رامین نورقلی‌پور، عضو مجمع نمایندگان استان گلستان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی ایانا گفت: «استان گلستان پیش از انقلاب نیز پذیرای مهاجران بوده است اما پس از انقلاب روند مهاجرت شتاب بیشتری پیدا کرده است. هم‌اکنون با توجه به شرایطی که در استان سیستان و بلوچستان حاکم است و همچنین حضور وابستگان این افراد در استان گلستان، نسبت مهاجرت افزایش پیدا کرده است اما این پدیده جدیدی برای مردم گلستان نیست.»

نورقلی‌پور درباره تاثیر مذهب یکسان استان‌های سیستان و بلوچستان و گلستان در افزایش این مهاجرت‌ها گفت: «این موضوع را خیلی جدی نمی‌بینم، چون جمعیت هر دو استان ترکیبی از اهل سنت و تشیع هستند.»

نماینده شهرهای ترکمن و بندرگز درباره تبعات افزایش مهاجرت به استان گلستان گفت: «هم‌اکنون شاهد گسترش و پرجمعیت شدن حاشیه شهرها هستیم که کد روستایی ندارند و قاعدتا خدمات روستایی نیز به آنان ارائه نمی‌شود. بنابراین با توجه به افزایش مهاجرت‌ها، حاشیه نشینی می‌تواند به معضل سال‌های آینده گلستان تبدیل شود و باید درباره خدمت‌رسانی به این مناطق اهتمام جدی‌تری صورت بگیرد.»    

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید