Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان نوسازی مدارس:

30 درصد مدارس فرسوده هستند

نیازمند ساخت مدارس در حاشیه شهر‌ها هستیم

بخشی از جامعه خیرین مدرسه‌ساز امروز در معاونت امور زنان و خانواده با معصومه ابتکار و برخی دیگر از مسئولان حوزه آموزشی کشور دیدار کردند.

30 درصد مدارس فرسوده هستند

به گزارش گروه اجتماعی ایانا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت رئیس سازمان نوسازی مدارس در دیدار با خیرین مدرسه‌ساز گفت: «۳۰ درصد مدارس کشور بافت فرسوده دارند که ۱۲ درصد از این میزان باید تخریب شوند و ۱۸ درصد دیگر نیازمند مقاوم‌سازی است.»

مهرالله رخشانی‌مهر با اشاره به اینکه در برنامه پنجم توسعه چهار میلیارد دلار برای تخریب و بازسازی مدارس از محل صندوق ذخیره ارزی اختصاص یافته است، گفت: «در برنامه ششم توسعه سه میلیارد دلار دیگر نیز تخصیص داده شد که هنوز در مورد پرداخت آن تصمیم‌گیری نشده اما یک تکلیف قانونی است. آقای نوبخت هم در مکاتبات خود با دولت از تخصیص این بودجه اعلام حمایت کرده است ولی ظاهرا حساب ذخیره ارزی به شکل هیات امنایی اداره می‌شود.»

رخشانی‌مهر درباره سرانه فضایی دانش آموزان کشور نیز گفت: «این سرانه در حال حاضر 5.2 متر مربع است که ۱۱ استان کشور زیر خط میانگین فضای موجود قرار دارند.»

وی در پایان افزود: «با توجه به افزایش مهاجرت‌ها به حاشیه شهرها، نیازمند ساخت مدارس جدید در این نقاط هستیم.»

«نه گفتن» را به دانش‌آموزان آموزش ندادیم

معصومه ابتکار، معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده، که میزبان این نشست بود، گفت: «آموزش مهارت‌های ارتباطی و حقوقی در حال حاضر به هر دلیلی مورد توجه نظام آموزش و پرورش نیست؛ چرا باید آمار ابتلای جوانان به اعتیاد بالا باشد؟ این مسئله به این دلیل است که مهارت «نه گفتن» را به دانش‌آموزان آموزش نداده‌ایم. همانطور که در بحث خشونت‌ها هم آموزش نه گفتن و محافظت از خود به دانش آموزان داده نمی‌شود.» 

ابتکار با بیان اینکه آمار دختران بازمانده از تحصیل در برخی از نقاط کشور بیشتر است، اظهار کرد: «تقاضا داریم که این نقاط بیشتر دیده شوند و مناطقی که در مورد آنها شکاف آموزشی وجود دارند، شناسایی شوند.»

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید