Iranian Agriculture News Agency

هوشنگ بازوند هشدار داد:

افزایش آمار طلاق در کرمانشاه

استاندارکرمانشاه، با اشاره به آمار بالای طلاق در کرمانشاه، هشدار داد: به ازای هر سه ازدواج یک طلاق در استان داریم که اصلا شایسته مردم کرمانشاه نیست، لذا باید ضمن آسیب شناسی این موضوع راهکارهای کاهش آن نیز ارائه شود.

افزایش آمار طلاق در کرمانشاه
 

به گزارش خبرگزاری ایانا به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان هوشنگ بازوند  در دومین نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان ضمن اعلام این خبر با تاکید بر اینکه اداره کل ورزش و جوانان با همکاری سایر دستگاه های مرتبط باید طرح جامع کاهش طلاق در استان را تدوین کند، افزود: این طرح ظرف 15 روز آینده باید آماده شده و به همه دستگاه ها ابلاغ شود و یک ماه پس از ابلاغ نیز نتایج آن مورد بررسی قرار گیرد.

استاندار کرمانشاه بر لزوم مشخص شدن نقش همه دستگاه‌های عضو ستاد ساماندهی امور جوانان در این طرح تاکید کرد و گفت: این طرح را در شورای فرهنگ عمومی و در حضور نماینده ولی فقیه در استان نیز مطرح خواهیم کرد، چرا که علل آمار بالای طلاق در استان تنها مربوط به بیکاری و مشکلات اقتصادی نیست، بلکه بخشی از آن ریشه فرهنگی دارد.

به گفته او، در این راستا باید ورود ائمه جماعات و مساجد را در بحث کاهش طلاق در استان داشته باشیم.
بازوند همچنین با اشاره به پرداخت 360 میلیارد تومان تسهیلات ازدواج به 34 هزار جوان کرمانشاهی طی سال گذشته، عنوان کرد: سقف پرداخت تسهیلات ازدواج در سالجاری 15 میلیون تومان است.

وی با بیان اینکه برخی از بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات به زوج‌ها تقاضای دو ضامن می کنند، اظهار کرد: این درخواست بانک ها خلاف قانون است و یک ضامن را باید قبول داشته باشند.

استاندار کرمانشاه اضافه کرد: معاون سیاسی استانداری باید جلسه ای را با محوریت بانک مرکزی با بانک‌های استان داشته باشد و احصاء کنند که درحال حاضر چه تعداد زوج در استان متقاضی وام ازدواج داریم و پرداخت تسهیلات به هرکدام چه مقدار زمان می‌بَرد.

وی همچنین از همه دستگاه های استان خواست در اجرای برنامه های هفته ازدواج با اداره کل ورزش وجوانان استان هماهنگی لازم را داشته باشند.

بازوند در بخش دیگری از سخنان خود از بی توجهی مدیران دستگاه های مختلف نسبت به حضور در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان انتقاد کرد و یادآورشد: این موضوع نشان می دهد مدیران ما یا اعتقادی به جوانان ندارند و یا به این جلسه بهایی نمی دهند که این ایراد برای جلسات بعدی باید برطرف شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید