Iranian Agriculture News Agency

حسین احمدی نیاز در گفت‌و‌گو با ایانا:

کاش دختران شین‌آباد فرزند وزرا بودند

آنها تاکنون ۳۶۰ عمل جراحی انجام داده‌اند که هیچ هزینه‌ای دریافت نکرده‌اند

انفجار بخاری نفتی در یکی از روستا‌های پیرانشهر، استان سیستان و بلوچستان، دو کودک مدرسه انقلاب اسلامی شین‌آباد را قربانی امکانات نامناسب آموزشی کرد و حالا سایر بازماندگان به دلیل کمبود امکانات بهداشتی درد می‌کشند. بعد از 6سال هخمچنان آنها به دنبال درمان هستند و موسلان هم فراری از پیگیری و پاسخگویی.

کاش دختران شین‌آباد فرزند وزرا بودند

به گزارش خبرگزاری ایانا، امروز دختران شین‌آبادی برای مطالبه حق درمان مقابل نهاد ریاست جمهوری جمع شده‌اند. حسین احمدی‌نیاز، وکیل دختران شین‌آبادی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی ایانا درباره هدف این تجمع گفت: «مهم است که بدانیم، بحث کودکان شین‌آبادی هرگز موضوع سیاسی نبوده بلکه اجتماعی و انسانی است. این دختران به دنبال احقاق حق خود هستند و می‌خواهند درمان شوند و مانند همه دختران این سرزمین به صورت عادی در خیابان‌های شهر قدم بزنند.»

 احمدی‌نیاز که پیش‌تر هم برای پیگیری وضعیت درمان دختران شین‌آبادی نامه‌ای به رئیس‌جمهوری نوشته بود، درباره احتمال تحقق خواسته‌ اصلی این تجمع گفت: «ما به پیگیری‌های رئیس‌جمهوری امیدوار هستیم اما مسئله این است که وضعیت نامطلوب فعلی نتیجه عدم مسئولیت‌پذیری مدیران میانی دولت در پرداخت بودجه و دیه بوده است. وزارت آموزش و پرورش مسئول است و براساس قاعده تسبیب باید دیه مجدد به این دختران پرداخت شود، زیرا آن‌ها 360 عمل جراحی انجام داده‌اند اما تاکنون تنها دیه سوختگی به آن‌ها تعلق گرفته است.»

 منظور از قاعده تسبیب اتلاف مال یا ایراد جنایت بر دیگری به صورت غیر مستقیم و با زمینه سازی و فراهم کردن مقدّمات است. وزارت آموزش و پرورش به دلیل فراهم نکردن امکانات آموزشی مشمول این قاعده می‌شود.

وی با اشاره به درخواست دختران شین‌آبادی برای دیدار با وزرای آموزش و پرورش و آموزش و بهداشت گفت: «بنده به دفتر مقام عالی وزرات آموزش و بهداشت و درمان مراجعه کردم اما نه تنها موفق به دیدار نشدم بلکه هیچ پاسخی نیز به من ندادند.»

احمدی‌نیاز با تاکید بر اینکه مسئله دختران شین‌آبادی به تک تک ایرانیان مرتبط است، گفت: «کودکان شین‌آبادی کودکان ایران هستند و برای به دست آوردن حداقل‌های زندگی مبارزه می‌کنند، بنابراین نباید از باب منت برای آن‌ها کاری انجام یا حرفی زده شود بلکه آن‌ها تنها در پی احقاق حق خود هستند. آیا اگر این دختران فرزندان وزرا بودند، باز هم اینگونه برخورد می‌شد؟ آیا باز هم روند درمانی به صورت قطره‌چکانی انجام می‌شد؟»

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید