Iranian Agriculture News Agency

مدیر کل دفتر سلامت غذای وزارت کشاورزی پاسخ اتهامات را داد

آب سالم تامین کنید تا کشاورز سراغ فاضلاب نرود

فاطمه ذولقدر نماینده مردم تهران در مجلس دیروز نسبت به آبیاری زمین های کشاورزی در جنوب تهران با آب فاضلاب هشدار داده است. ذولقدر اعلام کرده که آبیاری با آب فاضلاب در زمین‌های کشاورزی اطراف تهران قابل کتمان نیست و این اتفاق باعث بیماری بسیاری از شهروندان تهرانی شده است. سعید سعادت،مدیر کل دفتر سلامت غذا وزارت جهاد کشاورزی درباره زوایای این موضوع به گروه اجتماعی ایانا توضیح داده و گفته مقصر این موضوع نه کشاورز است و نه جهاد کشاورزی وزارت نیرو باید آب سالم در اختیار کشاورزان قرار دهد.

 آب سالم تامین کنید تا کشاورز سراغ فاضلاب نرود

سعید سعادت به خبرنگار اجتماعی  مدیر کل دفتر سلامت غذا وزارت جهاد کشاورزی می‌گوید: وزارت بهداشت بر طبق قانون  وظیفه دارد اینگونه موارد را اعلام و در صورت محرز شدن خطر محصولات آن‌ها را معدوم کند.

 

سعید سعادت

 

او می‌گوید: در بحث آبیاری وزارت نیرو وظیفه تامین آب را بر عهده دارد و وزارت جهاد کشاورزی در واقع تنها مصرف کننده آب است. یکی از دلایلی که کشاورز محصولات خود را با آب فاضلاب آبیاری می‌کند این است که دسترسی به آب سالم ندارد. برخی از کانال‌های آبیاری ما آلوده به فاضلاب هستند و کشاورز هم ناچار به استفاده از این کانال است چرا که حقابه از این کانال تامین می‌شود.

سعید سعادت با اشاره به اینکه میزان آبیاری با فاضلاب نسبت به گذشته به شدت کاهش داشته است می‌گوید: با وجود اینکه این مشکل تا 90 درصد حل شده اما همیشه استثناعاتی وجود دارد . به عنوان مثال از بین 400 کشاورز نمیتوانیم بگوییم همه آنها را کنترل کرده‌ایم و هیچکدام از آب فاصلاب استفاده نمی‌کنند اما اگر همان 10 نفر هم از آب آلوده استفاده کنند خطر آفرین است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید