Iranian Agriculture News Agency

عضو کمیسیون آموزش به ایانا خبر داد:

طرح تاثیر سوابق تحصیلی در انتظار تصمیم مجلس

وزیر آموزش و پرورش با اعلام طرح قطعی تاثیر 30 درصدی سوابق تحصیلی در کنکور، برخی را نگران کرده و حالا همه چشم‌ها به کمیسیون آموزش مجلس و تصمیم آن‌ها خیره شده است.

طرح تاثیر سوابق تحصیلی در انتظار تصمیم مجلس

چند روز پیش محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش، از طرح تاثیر 30 درصدی سوابق تحصیلی در کنکور دفاع می‌کند و آن را اولین مرحله از برنامه بلندمدت حذف کنکور می‌داند اما برخی معتقدند اجرای چنین طرحی بدون برقراری عدالت آموزشی تنها به عمیق‌تر شدن این شکاف منجر می‌شود.

اگرچه طبق گفته وزیر آموزش و پرورش این طرح در کنکور سال آینده اعمال می‌شود اما بدون بررسی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی جنبه اجرایی پیدا نمی‌کند.

علیرضا سلیمی، عضو کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس، با اشاره به تعطیلات تابستانه مجلس به خبرنگار اجتماعی ایانا گفت: «این طرح هفته آینده وارد کمیسیون می‌شود و اعضای کمیسیون به همه دغدغه‌های مرتبط با آن مانند بحث عدالت آموزشی و مدارس غیرانتفاعی به دقت می‌پردازند.»

همچنان که عضو کمیسیون آموزش مجلس این خبر و داد، بطحایی البته دیروز در جمع خبرنگاران به دغدغه پاسخ داد و گفت: «الان ما تفاوت معناداری در معدل دانش آموزان در درس‌های امتحان نهایی بین مناطق مختلف کشور نداریم. امتحانات نهایی در سطح دانش آ‌موزان متوسط  طرح می‌شود لذا از این جهت مشکلی نخواهیم داشت. ما در مناطق درجه ۲ و ۳ یک زمینه محرومیتی نسبت به مناطق درجه یک نیز در نظر گرفته‌ایم که به خاطر پوشش دادن به همین نابرابری‌های آ‌موزشی است.»

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید