Iranian Agriculture News Agency

سعیدرضا جندقیان در گفت‌و‌گو با ایانا:

مشکل روستا ندیدنش در نظام اقتصادی است

زمانی می‌توانیم درباره تعداد مشاغل صحبت کنیم که جایگاه اقتصادی روستا در اقتصاد کلان کشور مشخص شود

معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آماده‌سازی طرحی برای تثبیت اشتغال خبر داد. براساس این طرح بیمه بیکاری به روستاییان پرداخت می‌شود اما برخی فعالان حوزه روستایی این طرح را مناسب نمی‌دانند.

مشکل روستا ندیدنش در نظام اقتصادی است

افزایش نرخ اشتغال اگرچه به یکی از دغدغههای اصلی وزارت کار بدل شده است اما برخی معتقدند که این طرحها شتابزده است و نسبتی با توسعه پایدار ندارد.

جدیدترین طرح وزارت کار یعنی تثبیت اشتغال نیز از این انتقادها در امان نمانده است و کارشناسان بیمه اشتغال را راهکاری مناسب برای حل مسائل روستایی نمیدانند.

سعیدرضا جندقیان، معاون امور دهیاری‌ها، درباره این طرح جدید وزارت کار به خبرنگار اجتماعی ایانا گفت: «کمک به حیطه‌های سکونتگاهی دچار مشکل و بیمار نیازمند انجام کار نظری دقیق و مشخص است. طرح وزارت کار مانند آن است که مستقیم و بدون معاینه بالینی به بیماری دارو تجویز شود و در نهایت بیمار به دلیل اقدام غیر کارشناسی جان خود را از دست بدهد.»

جندقیان با اعلام اینکه مشکل اصلی روستاییان ما اشتغال نیست، گفت: «مشکل اصلی ما اقتصاد روستایی و سهم اندک آن در تولید ناخالص داخلی کشور است. ما تنها زمانی می‌توانیم درباره تعداد مشاغل صحبت کنیم که جایگاه اقتصادی روستا در نظام اقتصادی کلان کشور مشخص شود.»

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید