Iranian Agriculture News Agency

مدیر روابط عمومی شرکت نگهداری «آزادی» در گفت‌و‌گو با ایانا:

زیر ساخت‌ها برای ورود زنان به ورزشگاه آماده است

امکانات بهداشتی و امنیتی همزمان با پخش بازی‌های تیم ملی راه‌اندازی شد

برای نخستین بار پس از انقلاب زنان بدون هیچ محدودیتی برای تماشای بازی فوتبال تیم ملی ایران با رقبای خود در جام جهانی 2018 روسیه، وارد ورزشگاه آزادی شدند و بازی تیم ملی را از طریق اسکرین‌شات‌های بزرگ در ورزشگاه تماشا کردند. حالا روز گذشته رئیس‌جمهوری در نامه‌ای خواهان ادامه یافتن حضور زنان در ورزشگاه‌ها شد.

زیر ساخت‌ها برای ورود زنان به ورزشگاه آماده است

 رییس جمهور دیروز در پاسخ به گزارش وزیر ورزش و جوانان در مورد وضعیت و شرایط پخش مسابقات فوتبال در استادیوم آزادی و همراهی زنان در این مهم نوشت: «این حضور به نحو مناسب و با همکاری وزارت کشور ادامه یابد».
مصطفی رهگذر، مدیر روابط عمومی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی که به طور کامل در جریان گزارش وزیر وررزش به رییس جمهور و همینطور دستور روحانی برای حضور زنان در استادیوم قرار داشت، به خبرنگار اجتماعی ایانا گفت: «بحث حضور زنان در استادیوم و فر اهم آوردن زیرساخت‌های مهم برای این کار از گذشته مطرح شده و هماهنگی‌هایی هم صورت گرفته است اما با توجه نامه دیشب رئیس‌جمهوری به نظر می رسد باید منتظر اقدامات جدیدی باشیم».

به گفته او با توجه به اینکه روحانی به وزارت کشور هم در مورد همکاری دستور داده است باید منتظر همکاری آن وزارتخانه هم باشند: «نامه تازه دیشب از سوی رییس جمهور پاسخ داده شده و هنوز وزارت کشور رایزنی با وزارت ورزش و جوانان نکرده است. هرچند ورزشگاه آزادی به عنوان بزرگ‌ترین مجموعه ورزشی کشور موظف به ایجاد زیرساخت‌های لازم برای حضور زنان در ورزشگاه‌ است».

رهگذر با اشاره به زیرساخت‌های لازم برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها و دغدغه‌ای که تا امروز همه در مورد آن صبحت کردند گفت: «برای حضور اخیر زنان در ورزشگاه‌ها تدابیر خاصی اتخاذ شد که کم‌ترین آن‌ها بحث سرویس‌های بهداشتی بود. اگر عزمی برای ورود دائمی زنان به ورزشگاه‌ها وجود داشته باشد، باید اقدامات جدیدی انجام داد اما زیرساخت‌ها هم‌اکنون تا حدی آماده است و اگر بنا به اجرای دستور رییس جمهور باشد مشکل جدی وجود ندارد.»

مدیر روابط عمومی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی هم تجربه حضور زنان در ورزشگاه‌ها هنگام مسابقات تیم ملی در جام جهانی را موفق دانست و در این باره گفت: «برخلاف برخی از شایعات تمامی نیرو‌های انتظامی، اورژانس و آتش‌نشانی برای حفظ امنیت در ورزشگاه حضور داشتند و بسیاری هم در پیشبرد خواسته مردم تلاش کردند.»

به گزارش خبرگزاری ایانا، مسعود سلطانی‌فر چندی پیش به رییس جمهوری گزارشی را در مورد چگونگی برگزاری پخش مسابقات تیم ملی در جام جهانی وهمراهی زنان در استادیوم آزادی گزارش داد که در بخشی از آن آورده است: «برای اولین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی، خانواده ها برای تماشای دیدار تیم ملی فوتبال ایران با رقبای خود در جام جهانی روسیه 2018 روسیه از طریق نمایشگر بزرگ با حفظ شئونات و رعایت ارزش‌های اسلامی در ورزشگاه آزادی حضور یافتند و این امر نه تنها با استقبال گسترده ای مواجه شد، بلکه با ایجاد فضای شور و نشاط در میان جوانان و خانواده ها، بازتاب اجتماعی بسیار مناسبی نیز در داخل و خارج از کشور در برداشت».

براساس گزارش وزیر ورزش و جوانان «این امر مهم با حمایت‌های ریاست جمهوری و وزیران کشور و اطلاعات، فرماندهی و پرسنل نیروی انتظامی و استاندار تهران بدون حاشیه و در شرایط مناسب برای خانواده‌ها در ورزشگاه ها به ویژه مجموعه ورزشی آزادی امکان پذیر شد که جای قدردانی و تشکر دارد».

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید