Iranian Agriculture News Agency

فرمانده نیروی انتظامی خبر داد:

راه‌اندازی مراکز مشاوره در کلانتری‌ها برای امنیتی نشدن جرائم

فرمانده نیروی انتظامی گفت: در صددیم تا پایان سال 98 در تمام کلانتری و پاسگاه های سراسر کشور مراکز مشاوره و مددکاری اجتماعی ایجاد و راه اندازی شود.

راه‌اندازی مراکز مشاوره در کلانتری‌ها برای امنیتی نشدن جرائم
به گزارش خبرگزاری ایانا به نقل از پایگاه خبری پلیس،  سردار حسین اشتری در چهاردهمین نشست تخصصی فرماندهان ، معاونان ، مدیران و روسای پلیس پیشگیری ناجا با تأکید بر اینکه تقویت پلیس پیشگیری در اولویت برنامه های نیروی انتظامی است، عنوان کرد: نباید اجازه دهیم موضوعات اجتماعی به سمت امنیتی شدن برود و باید موضوعات اجتماعی را با بهترین روش و رویکرد پیش ببریم.

عالی ترین مقام انتظامی کشور با اشاره به راه اندازی دوایر مشاوره و مددکاری اجتماعی در کلانتری و پاسگاه ها، عنوان کرد: در صددیم تا پایان سال 98 کلیه مراکز خدمات انتظامی و کلانتری به این دوایر مجهز شوند چرا که بیش از 70 درصد از پرونده های ارجاعی به این مراکز و دوایر به مصالحه منتج شده که بیانگر نقش تأثیرگذار مشاوره است.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه معاونت اجتماعی ناجا در سیاست گذاری و تأمین نیرو در حوزه فعال سازی دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری و پاسگاه ها وظایفی دارد، عنوان کرد: پلیس مورد وثوق و اعتماد مردم است باید این سرمایه بزرگ را قدر بدانیم و برای ارتقاء روزافزون آن تلاش کنیم.

سردار اشتری با بیان اینکه افتخار می کنیم که خدمتگزار مردم هستیم، تأکید کرد: با توجه به گستردگی و تنوع مأموریت های این پلیس به دنبال تقویت و تجهیز بیشتر این پلیس هستیم. وظیفه داریم بهترین خدمات را با بیشترین سرعت و دقت به مردم ارائه دهیم و باید بگویم سالانه 30 میلیون خدمات انتظامی توسط کارکنان ما در کلانتری و پاسگاه ها به هموطنان و همچنین میلیون ها خدمات توسط سامانه انتظامی 110 نیز ارائه می شود.

فرمانده نیروی انتظامی با تأکید بر اینکه بهره مندی از تجهیزات و فناوری های به روز در مراکز انتظامی و کلانتری ها از رویکردهای جدی ناجا است، عنوان کرد: باید به سمت و سویی برویم که خدمات از طریق فناوری های روز به مردم ارائه شود، خوشبختانه در این حوزه نیز گام های خوبی برداشته شده است.

وی با اشاره به راه اندازی و فعالیت کمیسیون تحول کلانتری و پاسگاه ها، خاطر نشان کرد: ریاست این کمیسیون بر عهده بنده و دبیری آن به پلیس پیشگیری ناجا واگذار شده در واقع اقدامات این کمیسیون؛ برنامه ریزی برای تحول در کلانتری ها به ویژه استانداردسازی و تعالی رفتار کارکنان

 

سردار اشتری در بخش دیگری از سخنان خطاب به فرماندهان و مدیران پلیس پیشگیری، تأکید کرد: فرماندهان، افسران، کارشناسان پلیس باید در بین آحاد مردم به ویژه جوانان و نوجوانان حضور داشته و با ارائه هشدارهای پلیسی و توصیه ها، گام هایی در راستای اقدامات پیشدستانه و پیشگیرانه بردارند.

وی با تأکید بر لزوم ارتقاء اشراف اطلاعاتی و انجام اقدامات پیشگیرانه ، تصریح کرد: اقدامات پیشگیرانه و پیشدستانه نقش مهمی در کاهش وقوع جرایم دارد، هرگز افتخار ما میزان تشکیل پرونده و یا تعداد مراجعه کننده نیست، بلکه کاهش وقوع جرایم و ارتقاء احصاء امنیت را  افتخار و دستاوردی بزرگ می دانیم.

این مقام عالی انتظامی ادامه داد: آموزش نیز از برنامه های جدی پلیس برای ارتقاء مهارت های علمی و عملی فرماندهان، افسران و درجه داران است و تمام اجزای ناجا باید برای رسیدن به پلیس حرفه ای وحدت رویه داشته باشند.

فرمانده نیروی انتظامی، تجهیز و تقویت ایستگاه های بازرسی و به کارگیری افراد آموزش دیده و کارآمد در این حوزه را نیز مهم برشمرد و گفت: همواره آحاد فرماندهان، افسران و درجه داران باید بر مأموریت ها مسلط باشند.

وی ادامه داد: امسال در راستای تقویت پلیس پیشگیری، اعتبارات این پلیس رشد چشمگیری داشته و این نگرش نشان از عزم پلیس برای بهبود خدمات انتظامی است.

گفتنی است، در پایان این نشست فرمانده نیروی انتظامی از نمایشگاه تخصصی پلیس پیشگیری بازدید و از برخی سامانه ها نیز رونمایی و از خانواده شهدای فاطمی (حوادث دیماه خیابان پاسداران ) تقدیر کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید