Iranian Agriculture News Agency

پیشنهاد وزیر بهداشت به دانشگاه‌های علوم پزشکی:

برای آبان‌ماه به بعد دارو ذخیره کنید

پروژه‌های با پیشرفت ۴۰درصد باید متوقف شود

وزیر بهداشت گفت: در حال حاضر ‌عقل حکم می‌کند که دانشگاه‌ها مواد اولیه، دارو و تجهیزات ضروری مازاد بر نیاز را ذخیره کنند و این آمادگی را داشته باشیم که اگر مشکلی پیش آمد، این ‌مشکل به هیچ وجه متوجه مردم نشود، برای این کار منابع می‌‌خواهیم.

برای آبان‌ماه به بعد دارو ذخیره کنید

به گزارش خبرگزاری ایانا به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، حسن هاشمی در یکصد و ششمین اجلاس روسای دانشگاهها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور با اشاره به اینکه باید دو مشکل عمده را حل کنیم، یکی بحث نقدینگی و دیگری ارز است،ادامه داد:  کارهای غیرضروری و ساخت و سازهایی که آرزو بوده نباید شروع شود و پروژه‌‌هایی که پیشرفت زیر ۳۰ یا ۴۰درصد ‌دارد،باید متوقف شود و باید سرمایه به سمت پروژه‌هایی برود که پیشرفت ۸۰ تا ۹۰ درصدی دارد تا به بهره‌برداری برسد و وارد خدمت شود.
وزیر بهداشت افزود: اگر قرار باشد رفتار ما در ‌شرایط ویژه مثل شرایط عادی باشد، نهایت بی تدبیری است و مشکل آفرین خواهد بود، البته صحبت‌ هایی با سازمان ‌برنامه و بودجه شده و بودجه امسال را توافق کردیم تا نگرانی خاصی برای دانشگاه‌های علوم پزشکی وجود نداشته باشد، با سازمان ‌تامین اجتماعی نیز صحبت‌‌هایی انجام شده است.
هاشمی بیان داشت: سازمان بیمه سلامت نیز تاکنون درباره اعتبارات جاری امسال بسیار خوب عمل کرده و امیدواریم بدهی گذشته را با تلاشی ‌که دارند طی یک ماه پیش رو حل و فصل کنند.
وزیر بهداشت با اشاره به اینکه عملکرد بانک مرکزی در این روزها نیز بسیار اهمیت دارد، بانک مرکزی باید بتواند ارز مورد نیاز شرکت ‌های ‌دارویی و تجهیزات پزشکی را فراهم کند، افزود: شرکت‌‌های دارویی و تجهیزات پزشکی مشکلاتی دارند و امیدوارم با دستورات موکد رییس جمهوری، بانک مرکزی متوجه باشد ‌که بخش دارو و تجهیزات پزشکی بسیار مهمتر از اقلام دیگر است.
به گزارش وزارت بهداشت- هاشمی با بیان اینکه از دانشگاه‌های علوم پزشکی انتظار دارم هر امکانی را که دارند، به میدان بیاورند، افزود: البته امسال مشکلات ما ‌بسیار کمتر است، عددی که از فروش نفت به خزانه می‌‌آید، بی‌سابقه است و مثل گذشته این فروش ادامه دارد، آنچه باعث نگرانی خواهد بود، بعد ‌از آبان ماه است در نتیجه باید از الان تدبیر انجام شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید