Iranian Agriculture News Agency

معاون علمی سازمان برنامه و بودجه کشور:

3500 میلیارد تومان برای طرح تحول سلامت پرداخت می‌شود

معاون امور علمی،‌ فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور از اختصاص 3500 میلیاردتومان اعتبار به طرح بیمه سلامت خبر داد.

3500 میلیارد تومان برای طرح تحول سلامت پرداخت می‌شود

به گزارش خبرگزاری ایانا به نقل از پایگاه خبری سازمان برنامه و بودجه‌ی کشور سعید نمکی با اعلام این خبر در نخستین نشست اقتصاد سلامت با موضوع «وضعیت و دورنمای طب عمومی در اقتصاد سلامت» گفت: سازمان برنامه و بودجه کشور به نقش موثر طرح تحول نظام سلامت ایمان دارد و خوشبختانه با دقت نظر مدیران ارشد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، برنامه‌ریزی در راستای منطقی‌کردن هزینه‌های طرح، استقرار سیستم ارجاع، پزشک خانواده، گایدلاین‌های بالینی و پرونده الکترونیک سلامت دنبال می‌شود.

به گفته او، در سال جاری با نشست‌های مکرر با مسوولان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بسته‌های مهم طرح تحول سلامت، بازنگری و ۳۵۰۰ میلیارد تومان به این طرح اختصاص می‌یابد. همچنین در بسته‌هایی همچون کاهش هزینه‌های بستری از جیب بیمار، هزینه‌هایی بیش از سال قبل نیز پرداخت می‌شود.

معاون امور علمی،‌ فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به وضعیت فعلی دارو در کشور گفت: تلاش می‌کنیم در زمینه داروهای مورد نیاز هیچ‌گونه هزینه اضافی به بیماران تحمیل نشود.

او در این نشست که به همت انجمن پزشکان عمومی کشور در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، ادامه داد: در سال‌های بعد از انقلاب در دستاوردهای سلامت در ۲۳ کشور مدیترانه رتبه اول را کسب کردیم و در گسترش واکسیناسیون و ‌شاخص‌های دیگر توانستیم در دنیا بدرخشیم. اگر بخواهیم دو عامل مهم و نیروی انسانی شاخص را در این دستاوردها نام ببریم، ‌بهورزها و پزشکان عمومی هستند. سهل‌الوصول‌ترین و کم هزینه‌ترین با اثربخشی بالا، این دو دسته از نیروهای انسانی بودند.‌

نمکی افزود: در حال‌حاضر چالش‌هایی مانند بیماری‌های غیرواگیر، بهداشت روان، سلامت شهروندان حاشیه شهرها، سلامت سالمندان و توجه به سلامت مردان نیز باید مورد توجه ویژه قرار گیرد که باز هم نقش پزشکان عمومی بسیار پررنگ‌تر از دیگر گروه‌های پزشکی است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید