Iranian Agriculture News Agency

سهیلا جلودارزاده در گفت‌و‌گو با ایانا:

مناطق آزاد تجاری درباره حجاب تصمیم می‌گیرند

پیشنهاد بازنگری قانون حجاب در مناطق آزاد تجاری که طی بازدید هفته گذشته تعدادی از نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر تهران مطرح شد، همچنان در ابهام است. اما با این حال نمایندگان همچنان به تغییرات برای توریست‌ها امیدوار هستند.

مناطق آزاد تجاری درباره حجاب تصمیم می‌گیرند

سهیلا جلودارزاده، عضو مجمع نمایندگان استان تهران، در گفت‌و‌گو با گروه اجتماعی ایانا در مورد احتمال قانونی شدن تغییرات در قانون حجاب گفت: «فکر نمی‌کنم این پیشنهاد به عنوان طرح یا لایحه در مجلس بررسی شود زیرا مصوبات مجلس نباید ناقض قانون اساسی باشند.»

اما به اعتقاد او این موضوع جای بحث دارد و می‌توان با اغماض نسبت به حجاب گردشگران خارجی تصمیم‌گیری کرد: «مناطق آزاد تجاری یک شورای فرهنگی دارند که درباره مسائل مختلف تصمیم می‌گیرند. در مورد این موضوع نیز شاید بتوانند تغییراتی برای اتباع خارجی ایجاد کنند.»

به هرحال تغییرات برخی قوانین ممکن است در جذب توریست و حتی سرمایه‌گذاری خارجی برای گردشگری موثر است، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس هم با نگاه به تبعات اقتصادی این پیشنهاد اشاره کرد و گفت: «این بازنگری می‌تواند در بهبود شرایط اقتصادی کشور موثر باشد اما به نظر نمی‌رسد که در شرایط فعلی اراده‌ای برای پیگیری جدی آن وجود داشته باشد.»   

ناهید خداکرمی، عضو شورای شهر تهران، هفته گذشته در توئیترش از ارائه پیشنهادی جنجالی خبر داد که براساس آن برخی موانع گسترش صنعت توریسم مانند «حجاب اجباری» در مناطق آزاد و بخش ترانزیت باید رفع شود.

پیش‌تر الهام فخاری، رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران، نیز در گفت‌و‌گو با گروه اجتماعی ایانا گفت: «با توجه به اینکه در فضاهای بین‌المللی پیروان ادیان مختلف و اتباع دیگر کشور‌ها حضور دارند، می‌توان این طرح را به صورت جدی پیگیری کرد.»   

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید