Iranian Agriculture News Agency

رئیس بیستمین کنگره بین‌المللی تازه های قلب و عروق ایران

افزایش احتمال سکته قلبی بعد از 40 سالگی

رئیس بیستمین کنگره بین‌المللی تازه های قلب و عروق ایران با بیان اینکه مصرف دخانیات، چربی و فشار خون احتمال حملات قلبی را افزایش می‌دهد، گفت: معمولاً این عارضه در آقایان از سن 40 سالگی به بالا مشاهده می‌شود.

افزایش احتمال سکته قلبی بعد از 40 سالگی

به گزارش خبرگزاری ایانا به نقل از روابط عمومی کنگره مسعود قاسمی، رئیس بیستمین کنگره بین‌المللی تازه های قلب و عروق ایران با اشاره به موضوع حملات قلبی توضیح داد: یکی از بیماری‌هایی که به عنوان عامل اصلی مرگ و میر در جهان به شمار می‌رود بیماری‌ قلبی بوده که شایعترین نوع آن سکته قلبی است.

رئیس بیستمین کنگره بین المللی تازه های قلب و عروق ایران افزود: طی 5 سال اخیر متخصصان کشور پیشرفت خوبی در زمینه درمان این عارضه داشته‌اند و می‌توانیم در ساعات اولیه بروز سکته‌های قلبی بیماران را مداوا کنیم.

این متخصص قلب و عروق تصریح کرد: احتمال بروز حملات قلبی در افرادی که زمینه بیماری قلبی و عروقی دارند یا سابقه سکته قلبی در خانواده آنها وجود دارد بیشتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه مصرف دخانیات، چربی و فشار خون احتمال حملات قلبی را افزایش می‌دهد، توضیح داد: معمولاً این عارضه در آقایان از سن 40 سالگی به بالا و در خانم‌ها نیز پس از سن یائسگی بیشتر مشاهده می‌شود لذا باید در این سنین به تغییرات در قفسه سینه توجه بیشتری شود.

رئیس انجمن آترواسکلروز ایران گفت: از جمله علائم این بیماری می‌توان به احساس درد، فشار و سنگینی بر روی قفسه سینه در هنگام راه رفتن اشاره کرد همچنین تعریق غیرمعمول، تغییر حال عمومی و خستگی زودرس از جمله عوامل برای آغاز سکته‌های قلبی به شمار می‌رود.کاهش وزن، ترک مصرف دخانیات و داشتن یک سبک زندگی مناسب می‌تواند از بروز اینگونه حملات بکاهد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید