Iranian Agriculture News Agency

روابط عمومی ستاد بحران استان خوزستان در گفت و گو با ایانا

دود غلیظ در اهواز ناشی از سوختن نیزارهای هورالعظیم در عراق است

مردم برخی از شهرهای خوزستان به ویژه اهواز از شب گذشته شاهد دود غلیظی در آسمان هستند. آنطور که تسنیم گزارش داده این دود بوی سوختنی می‌هد اما منشا آن معلوم نیست. روابط عمومی ستاد بحران استان خوزستان به ایانا خبر داده که این دود ناشی از آتش سوزی در نیزارهای تالاب هورالعظیم درعراق است.

دود غلیظ در اهواز ناشی از سوختن نیزارهای هورالعظیم در عراق است

ساعات پایانی دیشب بود که دود غلیظ و سفید رنگی اهواز را فرا گرفت. با توجه به روشن بودن کولرها، دود وارد خانه اهوازی ها شد و مشکلات زیادی را برای شهروندان ایجاد کرد. با پیگیری خبرنگار ایانا مشخص شد که منشا این دود داخل خاک عراق است و با توجه به جریان باد به سمت شرق وارد ایران شده است.

روابط عمومی ستاد بحران استان خوزستان در این باره به خبرنگار ایانا می گوید: دودی که از دیشب در برخی از شهرهای خوزستان مشاهده شده ناشی از سوختن بخشی از نیزارهای تالاب هورالعظیم در عراق است. ستاد بحران در این مورد با حضور فرماندار هویزه تشکیل شده و در آماده باش است اما با توجه به اینکه آتش سوزی در خاک ایران اتفا نیفتاده فعلا کاری از ما ساخته نیست

او درباره رایزنی مقامات ایرانی با عراق می گوید: شنیده می شود که مدیریتن بحران با کنسولگری عراق وارد مذاکره شده تا شرایط کنترل شود اما از نتایج آن خبری نداریم. با توجه به اینکه اتش سوزی در حوزه استحفاظی ما نیست برای هرگونه دخالتی باید اجازه مقامات کشور عراق را کسب کنیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید