Iranian Agriculture News Agency

اعتراض عضو شورای‌شهر به تعلل در مدیریت شهری

پرونده‌ تخریب باغ‌ها در تهران مسکوت می‌ماند!

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورا امروز اعلام کرد که برخی پرونده‌های مرتبط با تخریب باغ‌ها ۲۸ ماه در شورا می‌ماند!

پرونده‌ تخریب باغ‌ها در تهران مسکوت می‌ماند!

به گزارش گروه اجتماعی ایانا هفتاد و چهارمین جلسه شورای شهر تهران با حضور پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد امام خمینی، برگزار شد.

زهرا صدراعظم نوری، رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورا، گفت: «وقتی پلیس امنیت طی مکاتباتی درخواست می کند تا به قید فوریت، شورای شهر تهران نسبت به باغ بودن یا نبودن یک ملک رای صادر کند، چرا روند بررسی آن در شورای شهر تا چند جلسه به تعویق می‌افتد؟

برخی پرونده‌ها ۲۸ماه بدون بررسی در شورا می‌مانند! گاهی اوقات حتی بعد از رای شورا باز نتیجه به شهرداری ابلاغ نمی‌شود! هدف از این کار چیست؟»

کاش هاشمی شهردار تهران بود!

پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد امام خمینی، که سومین بار است به شورای شهر تهران می‌رود گفت: «همه شما می‌دانید که من علاقه‌مند بودم اقای هاشمی شهردار بشوند هم به خاطر رای ایشان  و هم به خاطر سبقه و متانت کارایی ایشان. اما شما آقای افشانی را انتخاب کردید، اقای افشانی استاندارد دولت در استان فارس بودند که  انصافا  یک مدد کار بودند و خیلی به کمیته امداد کمک کردند همکاران می گفتند آقای افشانی یک امدادگر به تمام معنا است.»

پرویز فتاح با ارائه گزارشی از عملکرد کمیته امداد گفت: «بیش از 70 درصد مدد‌جویان تحت پوشش‌های ما در تهران سرپرستانشان زنان هستند و این کار ما را سخت‌تر کرده است. لذا ما باید به اشتغال این عزیزان اهمیت ویژه ای قائل شویم به طوریکه وابستگی آنان هر چه بیشتر به کمیته امداد کم شود. ما قصد توسعه صندوق های صدقات را نداریم به طوری‌که در سال 96 به میزان 10 درصد از تعداد صندوق ها کاسته شد اما اقداماتی نظیر جمع آوری صدقات به صورت الکترونیکی با شماره تلفن‌هایی که روی صندوق ها چسبانده شده انجام داده‌ایم و تا حدودی هم در این امر موفق بوده‌ایم. در حال حاضر درآمد ییتم ما در کشور از طرح اکرام 200 هزار تومان است که در استان تهران بیش از دو برابر یعنی 400 هزار تومان است. ما در کشور بالغ بر  800 هزار حامی یتیم داریم که بیش از 200 هزار  حامی از تهران هستند و این نشان می دهد که شهروندان تهرانی به این امور بسیار حساس هستند.»

فتاح افزود: «ما در مسایل اجتماعی می خواهیم همراه شورای شهر باشیم . در  مسئله تکد‌ گری که واقعا دل ما به درد می آید، می‌خواهیم کمک کنیم  و در کنار شما باشیم چه در امر هزینه و چه در امر مسئولیت. ما اعتقاد داریم این شورا می تواند نسبت به کاهش تکدی‌گری در تهران موفق باشد. وقتی تبریز می‌تواند که شهری بدون متکدی شود تهران هم می‌تواند.»

کمیته‌ای مشترک برای حل آسیب های اجتماعی تهران تشکیل شود

ابراهیم امینی، نایب رئیس شورای شهر تهران، گفت: «می‌توان کمیته‌ای با حضور شهرداری، کمیته امداد امام خمینی، شورای شهر تهران، بهزیستی و تمامی دستگاه‌های درگیر ایجاد کرد تا با هم افزایی این آسیب‌ها را حل کنیم.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید