Iranian Agriculture News Agency

رییس کمیسیون اجتماعی شورای شهر درگفت‌وگوبا ایانا:

حضور زنان در استادیوم از اختیارات شورا نیست

شورا این مسئله را به عنوان یک مطالبه اجتماعی پیگیری می‌کند

جمعه 29 تیر بازی استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه صد هزار نفری آزادی برگزار می‌شود اما زنان همچنان پشت درها مانده‌اند و همه مسوولانی که پیش از این از ورود زنان به استادیوم هم زمان با بازی های تیم ملی ابراز خوشحالی کرده بودند!

حضور زنان در استادیوم از اختیارات شورا نیست

الهام فخاری، رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری ایانا درباره حضور احتمالی زنان در ورزشگاه آزادی گفت: «موضوع حضور زنان در ورزشگاه‌ها از حیطه اختیارات شورای شهر خارج است و باید دولت و مجلس شورای اسلامی درباره آن تصمیم بگیرند.»

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی با اشاره به تلاش‌های شورای اسلامی شهر تهران درباره این موضوع گفت: «شورا این مسئله را به عنوان یک مطالبه اجتماعی پیگیری می‌کند اما مدیریت شهری به غیر از برقراری تعامل راه دیگری برای حل این مسئله ندارد.»

نهاد‌های مختلف مسئولیت پیگیری این مطالبه اجتماعی را به یکدیگر حواله می‌کنند و معلوم  نیست چه نهادی باید تعارف‌ها را کنار بگذارد و به غیر از حمایت ضمنی از حضور زنان، اقدامی عملی کند.

پیش‌تر محمد عزیزی، عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی، به خبرنگار ایانا گفت: «مسئله ورود زنان به ورزشگاه‌ها ربطی به فراکسیون ورزش ندارد. ما نمی‌توانیم برای اینکه چهار تا زن می‌خواهند به استادیوم بروند، قانون بگذاریم. وزارتخانه ورزش و جوانان باید به این موضوع رسیدگی و اعلام کند که چرا زنان می‌توانند والیبال را نگاه کنند اما حق ورود به ورزشگاه‌های فوتبال را ندارند.»

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید