Iranian Agriculture News Agency

گزارش ایانا از بازتاب تغییر ساعت دستوری در مهدها

کوک مهدکودک‌ها با ساعت پادگان‌ها!

مادران کارمند بازهم قربانی تصمیم‌های مردان دولت می‌شوند

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بهزیستی کشور از تغییر ساعات کاری مهدهای کودک تهران از روز شنبه ١۶ تیرماه خبر داد. با این‌حال پیگیری‌های خبرنگار ایانا نشان می‌دهد که مهدکودک‌ها امکان پذیرش کودکان را در این ساعت ندارند.

کوک مهدکودک‌ها با ساعت پادگان‌ها!

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی سازمان بهزیستی، این سازمان برای تسهیل شرایط خانواده‌ها، ساعت کار مهدهای کودک را از روز شنبه ١۶ تیرماه از ساعت ۶ صبح تا ١۴ تغییر داده است و مهدهای کودک از فردا از ساعت 6 صبح فعال هستند.
اگر چه در تماس خبرنگار ایانا با برخی مهدکودک‌های تهران، اعلام شده بود که امکان گشایش مهدکودک‌ها در آن ساعت نیست، با این حال سازمان بهزیستی این تغییر ساعت را به این واحدها اعلام کرده است.

مهدکودک‌ها زودتر از ۸ پذیرش نمی‌کنند

به گزارش خبرگزاری ایانا مهد کودک‌ها می‌گویند ساعت کاری آنها تغییر نخواهد کرد و آنها مسئولیتی در برابر این تصمیم ندارند. مدیر مهدکودک «بادبادک» در شمال تهران در پاسخ به خبرنگار ایانا مبنی بر احتمال تغییر ساعت کار مهد کودک می‌گوید: ساعت کار مهد کودک از ساعت ۸ صبح تا ۴ عصر است و قطعا تغییری نخواهد کرد. مربیان و مسئولان مهد نمی‌توانند زودتر از این کار را شروع کنند. علاوه بر این ساعت ۶ صبح زمان مناسبی برای حضور کودک در مهد کودک نیست. چون باید حداقل یک‌ساعت پیش از آن بیدار شود.

آنطور که مدیر هماهنگی مهدکودک «سلاله» هم تغییر نکردن ساعت کاری مهد را تایید می‌کند، بیشتر والدین کودکان  این مهد کودک شاغل هستند و باید فرزند خود را پیش از شروع ساعت کاری به مهد بسپارند. در این صورت با تغییر ساعت‌ها مربیان و مسوولان مهدها باید پیش از ساعت ۶ صبح یعنی مثلا  ۵ بامداد در محل حاضر باشند که اصلا این موضوع امکان‌پذیر نیست!

مسوول هماهنگی مهدکودک «ق» هم البته موضوع دیگری را با ناراحتی اعلام می‌کند: تصمیم در مورد تغییر ساعت‌کاری با توجه به اینکه مدتی است گرمای هوا و کمبود انرژی اطلاع‌رسانی شده، در آخرین ساعت کاری روز چهارشنبه یعنی پایان هفته‌ی کاری مهدکودک‌ها ابلاغ شده است. این یعنی تغییر شرایط وی ا امکانات مهدکودک‌ها و مراکز نگهداری فرزندان کارمندان به‌هیچ‌عنوان در این پیشنهاد دیده نشده و به آن حتی فکر هم نشده است.

به گفته او، باز هم با این دستورات و تصمیم‌گیری‌های ناگهانی مادران شاغل دچار دردسر می‌شوند و باید کار و مسوولیتشان را با فرزند خود هماهنگ کنند.

مادران کارمند بازهم قربانی تصمیم‌های مردان دولت

خبرنگار ایانا با دو خانواده‌ی کارمند هم گفت‌و گویی کرد، مریم-ب که خود کارمند وزارت بهداشت یعنی یکی از نهادهای دولتی است، از درماندگی‌اش صحبت می‌کند: « واقعیت این است که حتی اگر مهدکودک امکان بازگشایی داشته باشد، دختر چهارساله‌ی من نمی‌تواند ساعت ۵ صبح از خواب بیدار و بعد هم برای رفتن به مهدکودک آماده شود».

او از مادر خود کمک گرفته است تا فعلا شب‌ها در خانه‌شان بماند تا کودک تا ساعت ۷ بخوابد و بعد به مهدکودک برود. اما نمی‌تواند این روند را تا پایان زمان اجرا پیش ببرد: « قطعا چند روزی را هم باید خودم دیرتر سرکار بروم تا بتوانم دخترم را به مهدکودک بسپارم و سپس در اداره حاضر شوم».

رامین هم پدر دو فرزند است که هر دو به مهدکودک می‌روند، او و همسرش کارمند یکی از ادارات دولتی هستند و الان هیچ راهی به‌ذهنشان نمی‌رسد که چگونه شرایط فرزندانشان را از روز شنبه مدیریت کنند. 

او هر روز صبح فرزندانش را پیش از ساعت ۸ به مهدکودک می‌سپرد و به همراه همسرش به محل کار مراجعه می‌کرد، اما نمی‌داند از فردا چه شرایطی برای فرزندانش پیش می‌آید: «فعلا تصمیم گرفتیم شنبه و یکشنبه من و یا همسرم دو ساعتی دیرتر به محل کار برویم تا برای نگهداری فرزندانمان پیش از ساعت ۸ صبح و رفتن به مدرسه فکری بکنیم».

پدیدآورنده:ساناز اله‌بداشتی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید