Iranian Agriculture News Agency

مدیر کل بهزیستی سیستان و بلوچستان:

درمان کودک معتاد بدون جدایی از خانواده بیهوده‌ است

هفته گذشته بود که مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی اعلام کرد که سیستان و بلوچستان بیشترین آمار کودکان معتاد را دارد. این مرکز آمار شهر زاهدان را در سه سال اخیر 300 نفر اعلام کرد. مدیر کل سازمان بهزیستی اما می‌گوید این آمارها اغراق‌آمیز است و اوضاع در این استان آنقدرها هم بحرانی نیست. مدیر کل بهزیستی استان سیستان و بلوچستان می‌گوید در سه سال اخیر تعداد زیادی از این کودکان معتاد بهبود پیدا کرده‌اند.

درمان کودک معتاد بدون جدایی از خانواده بیهوده‌ است

محمدرضا سراونی مدیر کل بهزیستی استان سیستان و بلوچستان به خبرنگار اجتماعی ایانا می‌گوید: این که در منطقه ما بسیاری از کودکان به اعتیاد مبتلا هستند شکی نیست. بسیاری از کودکان ما معتاد به دنیا می‌آیند. برخی از آنها در همان کودکی بر اثر خوراندن مواد مخدر توسط والدینشان جان خود را از دست می‌دهند. اما درباره این آمار همواره بیش از اندازه سیاه نمایی شده است

او درباره آمارهای اعلام شده توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره اعتیاد کودکان در سیستان و بلوچستان می‌گوید: آمار کلی در این باره وجود ندارد. هر کس بگوید امار قطعی و واقعی ارائه می کند قطعا در اشتباه راست.  گاهی در برخی موارد در اعلام این موارد اغراق می شود. متاسفانه نوعی بی تدبیری در این قضیه وجود دارد که برخی از نخبگان ما هم از آن مستثنا نیستند.

آنطور که سراونی مدیر کل بهزیستی استان سیستان و بلوچستان می‌گوید در سه سال اخیر 180 کودک در منطقه  تحت درمان قرار گرفته‌اند. به گفته این مقام مسئول در بهزیستی ، والدین معتاد برجسته ترین عامل در ابتلای کودکان به اعتیاد بوده است.

سراوانی می‌گوید در سال‌های اخیر بهزیستی تلاش زیادی برای درمان کودکان مبتلا به اعتیاد در منطقه داشته و در حال حاضر شرایط بهتر است«بهزیستی توانسته با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر مراکز درمان برای کودکان راه اندازی کند. بسیاری از این کودکان پس از بهبود به خانواده تحویل داده می‌شوند اما اگر پدر و مادر معتاد باشند و صلاحیت سرپرستی نداشته باشند بهزیستی نگهداری این کودکان را بر عهده خواهد گرفت.»

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید