Iranian Agriculture News Agency

گزارش ایانا از عواقب تغییر ساعت کار ادارات در تهران:

مهدکودک‌ها 8صبح پذیرش می‌کنند نه 6 صبح!

بیشتر والدین کودکان مهدکودکی کارمند هستند

استانداری تهران امروز طی ابلاغیه ای اعلام کرد ساعت کار ادارات مستقر در استان تهران به استثناء مراکز خدمات رسان تا پایان تیرماه از ۶ صبح تا ۱۴ بعد از ظهر خواهد بود. استانداری می‌گوید این تصمیم برای صرفه جویی در مصرف برق گرفته شده اما با ابلاغ آن افراد زیادی با مشکل مواجه می شوند. یکی از این افراد خانواده هایی هستند که فرزندان خود را پیش از رفتن به محل کار به مهد کودک می سپارند. طی بررسی که خبرنگار ایانا انجام داده هیچکدام از مهد کودک ها تصمیمی مبنی بر تغییر ساعات کاری خود ندارند.

مهدکودک‌ها 8صبح پذیرش می‌کنند نه 6 صبح!

با گرم شدن هوا و افزایش مصرف انرژی در تهران استانداری تصمیم گرفته تا ساعت کار ادارات را تغییر دهد. بر اساس ابلاغیه استانداری ادارات دولتی و خصوصی به استثنا مراکز خدمات رسان از شنبه دو ساعت زودتر کار را شروع خواهند کرد. این در حالی است که این خبر بیشتر از همه پدر و مادر ها را نگران کرده است.

حالا مهد کودک‌ها هم می‌گویند ساعت کاری آنها تغییر نخواهد کرد و آنها مسئولیت در برابر این تصمیم ندارند. یکی از مهد کودک‌های شمال تهران در پاسخ به خبرنگار ایانا مبنی بر احتمال تغییر ساعت کار مهد کودک می‌گوید: ساعت کار مهد کودک از ساعت ۸ صبح تا ۴ عصر است و قطعا تغییری نخواهد کرد. مربیان و مسئولان مهد نمی‌توانند زودتر از این کار را شروع کنند. علاوه بر این ساعت ۶ صبح زمان مناسبی برای حضور کودک در مهد کودک نیست.

آنطور که این مسئول می‌گوید بیشتر والدین کودکانی که در این مهد کودک ثبت نام کرده اند شاغل هستند.

استانداری تهران در ابلاغیه جدیدش از مراکز آموزشی هم نام برده اما مهد کودک ها می گویند تاکنون چیزی تحت این عنوان دریافت نکرده اند. مسئول یکی از مهد کودک‌های غرب تهران در پاسخ به خبرنگار ایانا می‌گوید: تا این لحظه چیزی به ما ابلاغ نشده، بعید می‌دانم تصمیمی در این مورد گرفته شود اما اگر قرار باشد ساعت کاری تغییر کند در روز شنبه در مورد آن تصمیم گیری می‌وشد .

به نظر می‌رسد مسئولان استانداری بدون توجه به عواقب این تصمیم برای خانواده‌های آن را اتخاذ و به ادارات ابلاغ کرده‌اند. با وجود عواقب جدی این تصمیم برای برخی از مردم تهران تلاش خبرنگار ایانا برای پیگیری جزئیات این تصمیم در استانداری و فرمانداری تهران بی نتیجه ماند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید