Iranian Agriculture News Agency

رییس گروه بهداشت آب و فاضلاب وزارت بهداشت خبر داد:

اجرای برنامه‌ی جهانی «ایمنی فاضلاب» در مزارع جنوب تهران

ربیس گروه بهداشت آب و فاضلاب وزارت بهداشت از اجرای برنامه‌ی سازمان جهانی بهداشت تحت عنوان برنامه "ایمنی فاضلاب" مطرح شده است در شهرهای تهران و کرج به صورت پایلوت خبر داده است.

اجرای برنامه‌ی جهانی «ایمنی فاضلاب» در مزارع جنوب تهران

به گزارش خبرگزاری ایانا، به نقل از پایگاه خبر ی وزارت بهداشت، غلامرضا شقاقی با اعلام این خبر ادامه داد: در سال 95 تعداد 604 کشاورز به دلیل استفاده از آب فاضلاب در مزارعشان اخطار گرفتند و 359 کشاورز به مراجع قضایی معرفی شدند. همچنین در سال 96 تعداد 356 کشاورز در سطح کشور اخطار دریافت کردند و 211 مورد آنها به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گفته رییس گروه بهداشت آب و فاضلاب وزارت بهداشت اجرای این برنامه یک کار بین بخشی است که علاوه بر وزارت بهداشت،  وزارتخانه های نیرو، کشور، صنعت، جهاد کشاورزی و سازمان حفاظت محیط زیست نیز در اجرای آن دخیل هستند  که کمیته راهبری این برنامه را تشکیل می دهند و در استان ها نیز کمیته فنی آنها تشکیل شده است.
او  یکی از اهداف این برنامه را هم افزایی بیشتر بین دستگاه ها عنوان کرد و افزود: برنامه "ایمنی فاضلاب" در واقع عوامل موثر در این موضوع را شناسایی می کند و کنترل های مختلفی را که هر دستگاهی قرار است برای آن انجام دهد ساماندهی می کند.
 شقاقی با اشاره به اینکه نقش وزارت بهداشت در کمیته راهبری برنامه "ایمنی فاضلاب" بیشتر نقش راهبری و هماهنگ کننده دستگاه ها است گفت: 
 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید