Iranian Agriculture News Agency

رییس کمیته ملی المپیک:

تفکیک جنسیتی در ورزشگاه‌ها دیگر مفهومی ندارد

رییس کمیته ملی المپیک معتقد است که جامعه دیگر مرزبندی‌های جنسیتی را نمی‌پذیرد و باید برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها تلاش کرد.

تفکیک جنسیتی در ورزشگاه‌ها دیگر مفهومی ندارد
به گزارش خبرگزاری ایانا، سید رضا صالحی امیری در حاشیه دیدار تیم های ملی بسکتبال ایران و قزاقستان که با حضور خانواده ها برگزارشد به پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان گفت: ما بطور طبیعی نباید مرزبندی های جنسیتی برای حضور در ورزشگاه ها ایجاد کنیم چرا که جامعه ما به مبانی و ارزش های اخلاقی باور دارد
رییس کمیته ملی المپیک حضور خانواده ها در بازی های ملی بسکتبال و والیبال همچنین حضور خانم ها و اقایان در ورزشگاه أزادی را که به هنگام پخش بازی های تیم ملی فوتبال رقم خورد حضور خوب و با رعایت ارزش ها و مرزبندی های اخلاقی نام برد که به همت وزارت ورزش و جوانان صورت گرفته و اظهار داشت : با این حضور نشاط ، سرزندگی و شور در جامعه إیجاد شد .
صالحی أمیری با بیان این مهم که امروز بیش از هرزمان دیگری به نشاط اجتماعی نیاز داریم ، ادامه داد : در جامعه امروز باید شور ، نشاط و تخلیه اجتماعی شکل بگیرد از طرفی با شرایطی که امروز در کشور داریم بیش از هر زمان دیگری نفی نگاه جنسیتی را در کشور تقویت می کند .
رییس کمیته ملی المپیک اظهار داشت : ما باید باور داشته باشیم زنان ما همچون مردان دارای شرافت ، اخلاق و معرفت هستند بنابراین باید از اتهام و انگ زنی نابه جا به شدت پرهیز کنیم .
دکتر صالحی أمیری تاکید کرد : پذیرش زنان در ورزشگاه ها به ارزش های اخلاقی این جامعه می افزاید و چیزی از ان کم نمی کند از طرفی چه تفاوتی بین محیط های دیگر مثل دانشگاه و ورزشگاه وجود دارد و چه تمایزی هست ، اگر حضور خانواده ها در محیط های دیگر ضرورت دارد ، حضور انها در ورزشگاه هم ضرورت دارد .
دکتر صالحی أمیری در ادامه، حضور دختران و زنان در دانشگاه را با بیان اینکه نیمی از دانشگاه ها را انها در اختیار دارند مورد توجه قرار داد و اظهار داشت : همین وضعیت در پارک ها ، بازار و ادارات وجود دارد بطوریکه در ادارات زنان و مردان در کنار هم به دولت کمک می کنند به همین دلیل باید با اصلاح نگرش بپذیریم که حضور زنان درورزشگاه ها ایجاد چالش نمی کند مگر انکه بخواهیم چالش را از بیرون به جامعه ورزش تزریق کنیم .
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید