Iranian Agriculture News Agency

معاون مرکز پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور:

در حال حاضر 19میلیون حاشیه‌نشین داریم

به گفته معاون مرکز پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به ۳ هزار منطقه حاشیه نشین در کشور، در حال حاضر ۱۱ تا ۱۹ میلیون نفر از جمعیت کشور در مناطق حاشیه نشین کشور زندگی می کنند.

در حال حاضر 19میلیون حاشیه‌نشین داریم

به گزارش خبرگزاری ایانا، فرید براتی با اشاره به این که تمامی افراد حاضر در مناطق حاشیه نشین معتاد یا مجرم نیستند، گفت: مناطق حاشیه نشین به دلایل بومی مختلف با جرم ها و آسیب‌های اجتماعی مختلفی رو به رو هستند، در حالی که تمامی افراد ساکن در این مناطق بر خلاف شرایط بومی بزه کار یا معتاد نیستند.

او  به نگاه‌های نادرست به درمان اعتیاد اشاره کرد و گفت: معتادین متجاهر پس از دستگیری حداکثر تا ۶ ماه می توانند در مراکز درمان سازمان بهزیستی اقامت داشته باشند، به طوری که ۳ ماه اول بر اساس قانون پس از دستگیری و ۳ ماه دوم با نظر قاضی در اختیار این افراد قرار میگیرد.

به گفته معاون مرکز پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور دستگیری و درمان ۶ ماهه باعث بهبودی یک معتاد متجاهر نمی شود: «متاسفانه جامعه ایران از سازمان بهزیستی انتظار دارند تا ظرف مدتی ۶ ماهه بتواند یک معتاد متجاهر را درمان کرده و به عنوان فردی کاملا سالم به جامعه تحویل دهد. معتاد متجاهر با اهتمام به کار خود از تمامی سطوح و اقشار جامعه طرد میشود، تا جایی که حتی سیستمهای درمانی رایج در کشور نیز او را برای پروسه درمان نمی‌پذیرند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید