Iranian Agriculture News Agency

انتقاد نماینده مجلس از تردد موتورهای بدون پلاک

پلیس در کنترل موتورسیکلت‌ها ناتوان است

عضو مجمع نمایندگان تهران از عدم قاطعیت پلیس در برخورد با موتورسیکت‌ها در پایتخت به شدت انتقاد کرد.

پلیس در کنترل موتورسیکلت‌ها ناتوان است

به گزارش خبرگزاری ایانا به نقل از خانه ملت، عبدالرضا هاشم‌زایی با انتقاد از تردد بدون ضابطه موتور سیکلت‌های متخلف در پایتخت ادامه داد:تردد بدون ضابطه موتورسیکلت‌ها و شیوع این معضل ناشی از نبود اشراف پلیس بر اداره شهر و خلاء مدیریت جامع شهری است.

 

نمانیده مردم تهران در مورد علل تردد بدون ضابطه موتورسیکلت‌ها در سطح خیابان‌های پایتخت گفت:پلیس در مورد کنترل موتورسیکلت‌ها یا ناتوان بوده یا نمی‌تواند به خوبی به وظایف خود عمل کند، از سوی دیگر بهانه می‌آورد که تعداد موتورها زیاد بوده یا این موتورها به دنبال تامین معیشت خود هستند و نباید با اعمال جریمه سنگین مواجه شوند.

او ادامه داد: در ایران نهادهای مختلفی مسئول کنترل نظم و امنیت شهر هستند، به همین دلیل هیچ کدام به وظایف خود به درستی عمل نمی‌کنند، کما اینکه بارها تاکید شده که یک موتورسیکلت به اندازه چند خودرو آلودگی دارد و قرار بر این بود که موتورهای کاربراتوری تبدیل به برقی شوند که تاکنون این امر محقق نشده است.

وی یادآورشد: کنترل این نوع مشکلات نیازمند ایجاد مدیریت جامع شهری به ویژه در کلان شهرهایی همچون تهران است، کمااینکه در کلان شهرهای دنیا همچون پاریس یا لندن، پلیس در اختیار شهردار که یا منتخب مردم بوده یا از طریق مجموعه‌های مشابه شورای شهر انتخاب می‌شود، قرار دارد، بنابراین اجرای قوانین در حوزه شهری متولی مشخصی دارد.

به گفته او،  هم‌اکنون تعداد زیادی از موتورسیکلت‌ها فاقد پلاک بوده یا برخلاف تاکید مکرر از کلاه کاسکت استفاده نکرده و اغلب در خلاف جهت تردد خودروها یا از پیاده‌روها تردد می‌کنند و این موارد گویای عدم اشراف پلیس برای کنترل موتورسیکلت‌ها است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید