Iranian Agriculture News Agency

هشدار کارشناس‌های درمان سرطان

سرطان پستان در زنان بالای ۳۰ سال شایع است

در همایش تازه‌های درمان سرطان پستان به همه‌ی زنان از ۳۰ سال به بالا توصیه شد که با دقت نسبت به سلامت خود، زیر نظر پزشک متخصص آزمایش‌های اولیه تشخیص سرطان را انجام دهند.

سرطان پستان در زنان بالای ۳۰ سال شایع است
به گزارش خرگزاری ایانا،  در همایش تازه های درمان سرطان پستان، هشدار داده شد که امروزه درمان سرطان پستان بسیار گسترده شده و درمان این بیماری شامل جراحی، شیمی درمانی، هورمون درمانی، تارگت درمانی و ایمون تراپی، و...، است که بر اساس نوع تومور و میزان پیشرفت بیماری استفاده می شوند.
براساس گزارش اعلامی در این همایش رباب انبیائی، متخصص رادیوتراپی انکولوژی درباره علل بروز سرطان پستان، افزود: عوامل متعددی از جمله تاخیر در فرزند دار شدن پس از ازدواج، کاهش فعالیت، عدم شیردهی به فرزند، مصرف الکل، استعمال دخانیات، قرار گرفتن در معرض اشعه، داشتن سابقه خانوادگی و... ، در احتمال بروز سرطان پستان نقش دارند اما نمی توان به صورت صد درصد یکی از عوامل را دلیل اصلی بروز سرطان دانست بلکه این عوامل صرفا می تواند تاثیرگذار باشد به همین دلیل به افراد به خصوص بانوان توصیه می شود پرهیز از این ریسک فاکتورها را رعایت کنند و برای غربالگری مراجعه کنند.
 
دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید براینکه ابتلا به سرطان پستان‌ تمام زنان‌را تهدید می کند، تصریح کرد: اگر فردی هیچ یک از ریسک فاکتورها را نداشته باشد ، نمی تواند به صورت صد درصد از ابتلا به سرطان پستان در امان بماند زیرا بسیاری از فاکتورهای تاثیرگذار ، شناسایی و شناخته نشده اند.
 
دبیر علمی همایش تازه های درمان سرطان پستان، افزود: همچنین زنان نباید بر این باور باشند که با شیردهی به فرزندانشان از گزند سرطان در امان می مانند زیرا ممکن است آنها صرفا با شیردهی از این ریسک فاکتور در امان باشد اما سایر عوامل در وی تاثیر گذارد.
 
انبیائی با بیان اینکه غربالگری به موقع می تواند باعث تشخیص سرطان در مراحل بسیار اولیه شود، خاطرنشان کرد: باید زنان با رسیدن به سن ۴۰ سالگی به پزشک مراجعه و ماموگرافی انجام دهند.
 
وی افزود: در هر سنی نیز باید با هر گونه شکی به پستانها حتما به پزشک مراجعه کنند، یا اگر فاکتورهای خطر ابتلا به سرطان را دارند ، در زمان معین و زودتر قبل از ۳۰ سال، تحت نظر پزشک باشند، با اینکار می توان بیماری را در مراحل اولیه تشخیص داد.
 
انبیائی با بیان اینکه درمان سرطان پستان در کشور قابل انجام است، گفت: تمام روش های درمان سرطان پستان در دنیا به نحو احسنت و علمی در ایران انجام می شود بنابراین  نیازی به اعزام به خارج از کشور نداریم.
 
وی در خصوص آمار سرطان پستان در کشور، یادآور شد:  این موضوع توسط مسئولان وزارت بهداشت اعلام و مورد بررسی قرار می گیرد اما به طور کلی می توان گفت متاسفانه علاوه براینکه راه های درمان و تشخیص پیشرفت داشته، شیوع آن در ایران گرچه کمتر از کشورهای غربی است ولی تعداد این بیماران در کشور کم نیست.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید