Iranian Agriculture News Agency

در نشست کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق تهران مطرح شد

انتقاد بخش‌خصوصی از ضابطه جدید قیمت‌گذاری دارو

ایانا-جامعه و فرهنگ: رای تحلیل این ضابطه قیمت گذاری، کارگروهی متشکل از نمایندگان بخش خصوصی در حوزه سلامت و کارشناسانی از دانشگاه شهید بهشتی تهران به بررسی جزئیات این سند پرداخته و در حال حاضر آماده ارائه به دستگاه‌های متولی است.

انتقاد بخش‌خصوصی از ضابطه جدید قیمت‌گذاری دارو

در نشست کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق تهران، درباره اصلاحاتی که از طرف کارگروه مشترک این کمیسیون و دانشگاه شهید بهشتی روی ضابطه قیمت‌گذاری داروها صورت گرفته است، بحث و بررسی شد.

به گزارش ایانا، روابط عمومی اتاق تهران، رییس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق تهران در این نشست با بیان اینکه این ضابطه قیمت‌گذاری از سوی سازمان غذا و دارو در اواخر سال گذشته تدوین و تنظیم شده است، گفت: بخش‌خصوصی در حوزه سلامت به طور جدی منتقد هرگونه قیمت‌گذاری در این حوزه است.

محمود نجفی‌عرب با اشاره به اینکه ضابطه قیمت‌گذاری دارو که از سوی سازمان غذا و دارو تدوین شده، دارای ایراد و اشکالات متعددی است، افزود: برای تحلیل این ضابطه قیمت گذاری، کارگروهی متشکل از نمایندگان بخش خصوصی در حوزه سلامت و کارشناسانی از دانشگاه شهید بهشتی تهران به بررسی جزئیات این سند پرداخته و در حال حاضر آماده ارائه به دستگاه‌های متولی است.

در همین رابطه، سعید طاهری، کارشناس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق تهران، اعلام کرد که طی برگزاری چندین جلسه کارگروه، نظرات و دیدگاه‌های کارشناسی بخش خصوصی در ارتباط با مفاد ضابطه قیمت‌گذاری داروها گردآوری و ایرادات مصوبه سازمان غذا و دارو، تنظیم و آماده ارائه شده است.

پس از تشریح تغییرات مورد نظر کارگروه بخش خصوصی، رییس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق تهران خاطرنشان کرد که این موضوع از طریق شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی استان تهران مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت. نجفی‌عرب همچنین از تهیه فهرستی از مشکلات بخش خصوصی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی خبر داد که به گفته وی، می توان آن را از طریق اتاق تهران به معاون اول رییس‌جمهوری ارائه داد.

او از نشست خود با رییس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی طی چندین نوبت خبر داد و افزود: به نظر می‌رسد گفت‌و‌گو و رایزنی‌های بخش خصوصی حوزه درمان با وزارت بهداشت برای رفع مشکلات این حوزه فعلا چندان نتیجه‌بخش نبوده و باید حل مشکلات را از طریق مجلس پیگیری کرد.

همچنین ناصر ریاحی نایب رییس کمیسیون خواستار رسیدگی به تعیین ضابطه قیمت‌گذاری داروها در شورای رقابت شد.

در ادامه این نشست، ابوالفتح صانعی، رییس اتحادیه بازرگانان تجهیزات پزشکی، با انتقاد از افزایش تعرفه واردات برخی تجهیزات پزشکی، گفت: در حالی تعرفه واردات دستگاه دیالیز برای سال جاری به 30 درصد افزایش پیدا کرده است که در داخل کشور این تجهیزات ساخت محدودی دارد. لازم است که این موضوع در کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق تهران مطرح و بررسی شود.

در همین رابطه، محمود نجفی‌عرب با اشاره به طرحی که از طرف مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی درباره حمایت از تولید ملی تدوین و آماده ارسال به صحن مجلس شده است، گفت: برخی از مواد این طرح با احکام بالادستی در تضاد است از این رو، با تشکیل کارگروهی می‌توان ایرادات این طرح را بررسی کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید