Iranian Agriculture News Agency

دبیر کانون شوراهای اسلامی کار به ایانا خبر داد

شکایت کانون شوراهای اسلامی کار از دولت

این کانون معتقد است دولت حقوق کارگران را نقض کرده است

چند روز پیش رئیس جمهور در نامه‌ای آیین‌نامه اجرایی بند ز تبصره ۷ بودجه ۹۷ را ابلاغ کرد. این آیین نامه با تغییر نام بند ز به بند و تبصره ۷ دایره اختیارات بازرسی و نظارتی سازمان تامین اجتماعی را تنگ‌تر و یا حتی سلب کرده است. اما دبیر کانون شوراهای اسلامی کار تهران که از مخالفان جدی این آیین نامه و مصوبه دو ماه پیش مجلس است می گوید این ابلاغیه غیر قانونی است و شورای اسلامی کار بابت زیر پا گذاشتن مصوبه مجلس توسط دولت به شورای نگهبان شکایت کرده است.

 شکایت کانون شوراهای اسلامی کار از دولت

حسین حبیبی به خبرگزاری ایانا خبر داده که شورای اسلامی کار به نقض مصوبه مجلس از سوی دولت ورود می کند . او توضیح داد: ما از ابتدا هم با این مصوبه در مجلس مخالفم بودیم اما حالا دولت آن را هم زیر پا گذاشته و این غیرقانونی است. ما به شورای نگهابان شکایت کرده‌ایم و پیگیر این بیقانونی خواهیم شد. ابلاغیه‌ها باید  مطابق آنچه مجلس تصویب کرده باشد. ابلاغیه جدید رئیس جمهور مصوبه مجلس را نقض کرده است.

حبیبی در ادامه از تلاش برای این شورا برای ابطال مصوبه دو ماه پیش مجلس خبر داد و گفت: در ادامه شکایت ما در حال ارائه طرحی به مجلس هستیم تا مصوبه اخیر را ابطال کنیم. در این طرح ما معایب اجرای  بند ز تبصره ۷ بودجه ۹۷ را ارائه خواهیم کرد. این طرح  با امضای 15 نفر از نمایندگان مجلس به صحن خواهد رفت و مورد بررسی قرار خواهد گرفت. کمیسیون‌های مربوطه به این طرح کمسیون اجتماعی و بهداشت است.

حبیبی توضیح داده که علاوه بر شورا اسلامی کار و نهادهای مربوط افراد حقیقی هم می‌توانند نسبت به این آیین نامه ابلاغی شکایت کنند. اصل 173قانون اساسی این حق را به افراد داده تا حتی اگر ذینفع نیستند بتوانند شکایت خود را مطرح کنند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید