Iranian Agriculture News Agency

دبیر کمیسیون شوراها در گفت‌و‌گو با ایانا:

انتقال پایتخت حرف است، اجرا نمی‌شود

چندماهی از فعالیت شورای انتقال پایتخت می‌گذرد اما هنوز خبری از نتایج احتمالی این جلسات نیست و به گته دبیر کمیسیون امور داخلی کشور، جابه جایی پایتخت فقط حرف است و اجرایی نمی‌شود!

انتقال پایتخت حرف است، اجرا نمی‌شود

علیرضا بیگی، دبیر کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس، به گروه اجتماعی ایانا گفت: «هر چند وقت یک بار حرف‌های بی سر و تهی زده می‌شود که نه کارشناسانه است و نه امکان اجرایی شدن، دارد.»

این عضو کمیسیون شوراها با انتقاد از طرح دوباره بحث انتقال پایتخت گفت: «در شرایطی که ما نیازمند اهتمام جدی به رفع مشکلات مردم و گشایش اقتصادی هستیم، چنین بحثی تنها اتلاف انرژی است و جز پر شدن ستون‌های خبری هیچ فایده دیگری نخواهد داشت.»

روز شنبه ابوالفضل ابوترابی عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای ساماندهی مرکز سیاسی و اداری کشور و ساماندهی و تمرکززدایی از تهران گفته بود، آیین‌نامه انتقال پایتخت از سوی وزارت راه و شهرسازی تدوین و به دولت ارجاع شده است، 

او با بیان اینکه آیین‌نامه تدوین شده باید در شورای انتقال پایتخت بررسی شود، ادامه داد: قرار است در جلسه‌ای که تشکیل می‌شود اعضا نقاط پیشنهادی برای انتقال پایتخت را مطرح کنند.

نماینده نجف‌آباد در مجلس با تاکید براینکه در روزهای آینده نشست شورای انتقال پایتخت برگزار می‌شود، افزود: در این جلسه آیین‌نامه انتقال پایتخت به تصویب اعضا خواهد رسید.

قائم مقام معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تهران نیز چندی پیش اعلام کرده بود که به دلیل رشد جمعیت بزودی مجبور به ترک تهران می‌شویم. اگرچه هیچ مقام مسئولی مستقیما این ادعا را تایید نکرده است اما روز شنبه هیات دولت به منظور حفظ سیاست‌های آمایش سرزمین مصوبه‌ای در ممنوعیت تاسیس شهرک‌های صنعتی اطراف تهران داد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید