Iranian Agriculture News Agency

وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

الزام غربالگری دانش‌آموزان با راهنمایی بنیاد بیماری‌های نادر

وزارت آموزش و پرورش با بنیاد بیماری‌های نادر تفاهم‌نامه‌ای امضا کرد که براساس غربالگری کودکان و آشنایی و راهنمایی خانواده‌ها با این بیماری‌ها ساده‌تر و روان‌تر شود.

الزام غربالگری دانش‌آموزان با راهنمایی بنیاد بیماری‌های نادر
به گزارش خبرگزاری ایانا، وزیر آموزش و پرورش در آئین امضای تفاهم نامه با بنیاد بیماری‌های نادر ایران گفت: برخی والدین بیماری کودکانشان را نقص میدانند وآن را از اطرافیان پنهان می‌کنند که این امر آثار منفی در جامعه دارد.
سید محمد بطحایی با تقدیر از تلاش مسوولان بنیاد بیماری‌های نادر برای آگاهی‌رسانی اجتماعی در مورد بیماری‌ها با اشاره به اهمیت این تفاهنامه ادامه داد:  گسترش برنامه‌های آموزشی که نقش پیشگیرانه دارد و هزینه های درمانی آینده را کاهش می دهد، غربال‌گری جدی و شناسایی مشکل خانواده‌هایی که بیماری فرزندانشان را به دلایل فرهنگی و رسومات قومی پنهان می کنند از مهم‌ترین دلایل و نتایج امضای این تفاهنامه است.
به گفته او با این تفاهنامه  آموزش و پرورش با تاکید بیشتری برای آموزش مهارت‌های اجتماعی ببرنامه‌ریزی می‌کند تا آنها بدانند با یک بیمار چگونه زندگی کنند و چگونه می‌توانند او را یاری کنند و نهایتاً اینکه بیمار را عضوی از جامعه بدانند.

عضو کابینه تدبیر وامید اظهار کرد: پنهان کردن بیماری کودکان توسط والدین آثار منفی در جامعه دارد، زیرا زمان پیشگیری و درمان به موقع از بین می رود، البته خانواده ها متأسفانه بیماری را نقص می دانند و آن را از دیگران پنهان می کنند.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: شرایط را به گونه ای فراهم می‌کنیم تا مدیر عامل بنیاد بیماری‌های نادر ایران حداقل آموزش 2 ساعته‌ای را از طریق تلویزیون تعاملی برای معلمان و خانواده‌ها ارائه دهد تا هم آشنایی مناسبی نسبت به این بیماری‌ها باشد و هم کودکانی که دچار بیماری های نادر هستند و والدین آنها از طریق تلویزیون تعاملی آموزشهای لازمه را دریافت کنند.

به گفته بطحایی بسترهای مختلف در آموزش و پرورش برای پیشگری از بیماری ها، قابل استفاده است و این نهاد می تواند مربیان بهداشتی که توانایی همکاری با طرح غربال‌گری را دارند شناسایی و به بنیاد بیماری‌های نادر معرفی کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید