Iranian Agriculture News Agency

مرکز آمار اعلام کرد:

تهران بیشترین و قم کمترین کتابخانه‌های کشور را دارند

استان‌های تهران، اصفهان و خوزستان به ترتیب بیشترین و استان‌های قم، ایلام و لرستان کمترین کتابخانه‌های عمومی را دارند.

تهران بیشترین و قم کمترین کتابخانه‌های کشور را دارند
به گزارش خبرگزاری ایانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز آمار، تعداد کتابخانه‌های عمومی کشور در طول ده سال گذشته یعنی  در سال ١٣٩٥، نسبت به سال ١٣٨٥، ٩٣,٥ درصد افزایش یافته است به طوری که از ١٧٢٩ کتابخانه در سال ١٣٨٥، به ٣٣٤٦ کتابخانه در سال ١٣٩٥ رسیده است.

استان‌های تهران با ٢٩٧ کتابخانه عمومی، اصفهان با ٢٩٥، خوزستان با ٢١٦، فارس با ٢١٣ و خراسان رضوی با ٢٠٤ کتابخانه، بیشترین کتابخانه‌های عمومی کشور را دارا هستند و استان‌های قم با ٣٩ کتابخانه عمومی، ایلام ٤٨، لرستان ٥٢، خراسان شمالی ٦٢ و چهار محال بختیاری با ٦٣ کتابخانه عمومی نسبت به استان‌های دیگرکشور کمترین تعداد کتابخانه‌ها را دارا هستند.

براساس این گزارش، تعداد عضو کتابخانه‌های عمومی کشور در سال ١٣٩٥، نسبت به سال ١٣٨٥، ٢,٢ برابر شده که از رشد ١٢٠ درصد برخوردار شده است و به‌ازای هر ٧١٠ نفر عضو، یک کتابخانه در کشور وجود داشته است.در سال ١٣٨٥ به‌ازای هر نفر عضو حدود ٩ کتاب در کتابخانه‌های کشور وجود داشته که در سال ١٣٩٥، به ١٢ کتاب به‌ازای هر عضو رسیده است.

در سال ١٣٩٥، به‌ازای هر فرد ایرانی در کتابخانه‌های عمومی کشور،  ٠,٢٢ (٢.٢ دهم) کتاب وجود داشته که در سال ١٣٩٥ به ٠.٥٢ (٥.٢ دهم) کتاب رسیده است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید