Iranian Agriculture News Agency

معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش:

سند 2030 در آموزش و پرورش جایی ندارد

برخی ناهنجاری‌ها در مهد‌های کودک اتفاق می‌افتد که خارج از نظارت آموزش و پرورش است

معاون فرهنگی پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برای تربیت دینی در وزارت آموزش و پرورش در دستور کار قرار دارد.

سند 2030 در آموزش و پرورش جایی ندارد
به گزارش خبرگزاری ایانا، علیرضا کاظمی که در برنامه‌ی گفت‌و گوی ویژه قرآنی شبکه قرآن سیما صحبت می‌کرد در مورد جذب نیروهای قرآنی در آموزش و پرورش گفت:  یکی از چالش‌های اساسی آموزش و پرورش و دیگر دستگاه‌ها هنوز به خوبی هموار نشده است.

به گفته او،  اهمیت جایگاه تربیت دینی در مدارس آنقدر زیاد است که ۸۸ برنامه را در این راستا تدوین کرده ایم و به استان‌ها ابلاغ شده  که یکی از مهم‌ترین ساعت‌ها، ساعت دینی و اعتقادی در نظام تربیت و آموزش باشد.

او در ادامه‌ی این گفت‌و گوی خود به سند 2030 اشاره کرد و ادامه داد: سند ۲۰۳۰ در آموزش و پرورش نه موضوعیتی داشته است و نه موضوعیتی خواهد داشت و نه نامه و دستورکار در این زمینه داشتیم.

معاون فرهنگی پرورشی وزارت آموزش و پرورش افزود: تلاش کرده‌ایم تا امروز فرهنگ‌سازی کنیم و  دانش‌آموزان را با ناهنجاری‌هایی که خلاف تربیت اسلامی است آشنا کنیم، اما متاسفانه برخی ناهنجاری‌ها در مهد‌های کودک اتفاق می‌افتد که خارج از نظارت آموزش و پرورش است وما نمی‌توانیم دخالتی در آن داشته باشیم وگرنه مدیران آموزش و پرورش، در نظام تربیت و آموزش کوچکترین ناهنجاری را نمی‌پذیرند.

به گفته کاظمی، در حوزه‌های نماز، قرآن، عترت و توسعه مهارت‌های ارتباطی دانش آموزان و فضائل اخلاقی، ایجاد روحیه نشاط و امید و توسعه فرهنگ عفاف و حجاب و امربه معروف و نهی از منکر، در حال لحاظ کردن تربیت دینی هستیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید