Iranian Agriculture News Agency

مرکز آمار بررسی کرد:

خانوار تک والد در ایران روبه افزایش است

خانوار تک والد در سال ١٣٩٥ نسبت به سال ١٣٩٠، ۱۹ درصد افزایش داشته است

مرکز آمار ایران در جدیدترین بررسی خود از آخرین سرشماری نفوس و مسکن اعلام کرده است که در 5 سال گذشته تعداد خانوارهای تک‌والد روبه افزایش رفته است.

خانوار تک والد در ایران روبه افزایش است

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه خبری مرکز آمار ایران، ٧,٢ درصد از خانوارهای کشور تک والد‌ هستند  که از این تعداد ١٧ درصد  دارای سرپرست مرد و ٨٣ درصد دارای سرپرست زن هستند. به عبارتی ایران یک‌میلیون و 753 هزار و 960 خانوار تک‌والد دارد که از سرپرستی یک‌میلیون و 463هزار و 538 خانوار با زنان است.

بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ١٣٩٥، از مجموع 24میلیون و 129هزار و 490 خانوار در سال 1395، ٨٧ درصد از خانوارهای کشور دارای سرپرست مرد و ١٣ درصد از خانوارهای کشور دارای سرپرست زن هستند. این در حالی است که بر اساس سرشماری سال  ١٣٩٠،  از بین 21 میلیون و 110 هزار و 481  خانوار، یک میلیون و 471هزار و 868  خانوار، تک والد بودند.  از بین آن‌ها ١٤,٤٨ درصد خانوارها دارای سرپرست مرد  و ٨٥.٥٢ در صد خانوار‌ها دارای سرپرست زن بوده‌اند.

این ارقام نشان‌دهنده آن است که تعداد خانوارهای تک والد در سال ١٣٩٥ نسبت به سال ١٣٩٠ با توجه به افزایش کل خانوارها در فاصله بین دو سرشماری ‌‌افزایشی حدود ١٩ درصد داشته است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید