Iranian Agriculture News Agency

دومین تجمع در حمایت از #دختران_ایرانشهر مقابل فرمانداری

زنان ایرانشهری هم به میدان آمدند

در ادامه واکنش‌ها به اتفاقات اخیر در ایرانشهر و ماجرای تعرض به ۴۱ دختر امروز با گذشت ۵ روز از انتشار این خبر زنان این شهر در مقابل فرمانداری تجمع کردند. خواسته این زنان رسیدگی به پرونده تجاوز ،حمایت و شفاف سازی مسئولان در این باره است.

زنان ایرانشهری هم به میدان آمدند

یکی از فعالان مدنی حاضر در این تجمع این خبر را به خبرگزاری ایانا داد و گفت: اگرچه در چند روز اخیر مسئولان تلاش کردند با وعده هایشان  از تجمع جلوگیری کنند اما یکی از دلایل تجمع امروز درخواست برای حمایت مسئولان از این دختران و خانواده آنها است.

آنطور که این فعال اجتماعی می گوید تاکنون هیچ حمایتی از قربانیان این حادثه و خانواده‌هایشان نشده است. پزشک یا روانپزشکی در اختیار این دختران یا خانواده ها قرار داده نشده تا وضعیت فعلی آنها تحت کنترل قرار بگیرد.

به گزارش ایانا، داوودی فرماندار ایرانشهر هم پس از مدتی در جمع معترضان حاضر شده و گفته: تا کنون سه نشست توسط شورای تأمین در ایرانشهر برگزار شده و مسئولان کشوری و استانی به جد پیگیر این موضوع هستند. روز دوشنبه یک متهم دیگر در رابطه با پرونده تجاوز در ایرانشهر، در زاهدان دستگیر شد.

روز گذشته مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه زاهدان از دختران ایرانشهری که مورد تجاوز قرار گرفته‌اند، درخواست کرده بدون ترس شکایت خود را طرح کنند. او گفته این احتمال وجود دارد که دختران تجاوزدیده از ترس «آبرو»، برای پنهانکاری از شکایت امتناع کنند.

دو روز پیش و پس از اولین تجمع شهروندان ایرانشهری مقابل فرماندانداری مسئولان قول دادند این پرونده را به صورت ویژه بررسی و پیگری خواهند کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید