Iranian Agriculture News Agency

با لغو امتحانات برگزار شد

اعتراض دانشجویان به احکام قضایی

دانشجویان دانشگاه تهران به احکام سنگین قضایی اعتراض کردند

روز گذشته دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران که چندین نفر از دوستانشان پس از حوادث دی‌ماه گذشته با احکام سنگین قضایی مواجه شده‌اند در محوطه‌ این دانشکده تجمع کردند. این تجمع همزمان با مراسم تشییع دکتر محمدامین قانعی‌راد، استاد برجسته جامعه‌شناسی این دانشگاه، برگزار شد. دانشجویان از استادان حاضر در این مراسم خواستند تا حمایت خود را از دانشجویان خود نشان دهند.

اعتراض دانشجویان  به احکام قضایی

یکی از دانشجویان حاضر در این مراسم به گروه اجتماعی خبرگزاری ایانا گفت: «بچه‌ها برای اعتراض به این احکام ناعادلانه، در لابی دانشگاه جمع شدند تا امتحان‌های ترم را لغو کنند. امیدواریم با حاضر نشدن دانشجویان علوم اجتماعی بر سر جلسه امتحان بتوانیم پیام خود را به مسوولان دانشگاه ابراز کنیم.»

دی ماه که خیابان‌های تهران و چند شهر دیگرصحنه اعتراض‌ها شدند، دانشجویان دانشگاه تهران نیز در محوطه این دانشگاه حمایت خود را از مطالبات مردمی اعلام کردند اما چندین نفر از دانشجویان بیرون از دانشگاه بازداشت شدند. مسئولان دانشگاه‌ها و وزیر علوم مرتباٌ تکرار می‌کردند که این بازداشت‌ها «پیشگیرانه» و تنها برای جلوگیری از شلوغی‌های بیشتر است، اما هم‌اکنون با توجه به حکم‌های صادره این نگرانی وجود دارد که دانشجوها ادامه‌ی تحصیل را از دست بدهند و برخلاف صحبت‌های آن زمان مسئولان اتفاقات دیگری پیش بیاید.

درخواست دانشجویان دانشگاه تهران این است که با همکاری مسئولان، این احکام ملغی شود و دانشجویان به روند طبیعی تحصیل خود ادامه دهند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید