Iranian Agriculture News Agency

وزارت بهداشت خبر داد:

وررود تب کریمه در مناطق زلزله زده کرمانشاه

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت خبر داده از دو نفر از مبتلایان به بیماری تب کریمه کنگو که زن و شوهر هستند در منطقه زلزله‌زده ثلاث باباجانی مبتلا شده‌اند و پس از اقدامات درمانی انجام شده، رو به بهبود است.

وررود تب کریمه در مناطق زلزله زده کرمانشاه

 به گزارش ایانا به نقل از وبدا محمدمهدی گویا، از ورود دوباره تب کریمه کنگو به ایران خبر داده و گفته است: وزارت بهداشت تیم کارشناسی وزارت بهداشت در منطقه ثلالث باباجانی حاضر شده تا وضعیت دام‌ها و کشتارگاه‌های آن منطقه را بررسی کنند.

به گفته او از ابتدای سال جاری تا کنون، 33 نفر در کشور به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شده‌اند که سه نفر از آنها که دارای بیماری زمینه‌ای بودند، جان خود را از دست دادند. یکی از آنها یک فرد 72 ساله در استان هرمزگان بود که دارای بیماری خونی بود.
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در مورد راه‌های انتقال بیماری تب کریمه کنگو، اظهار داشت: این بیماری از سه راه می‌تواند به انسان منتقل شود. یکی، تماس نزدیک با دام است و اگر کنه روی بدن دام، انسان را مورد گزش قرار دهد، ممکن است فرد به این بیماری مبتلا شود و نباید فراموش کنیم که در دام علامتی وجود ندارد که مشخص باشد دام آلوده به ویروس است یا خیر.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید