Iranian Agriculture News Agency

تجمع مقابل فرمانداری ایرانشهر برای پیگری پرونده تجاوز

فرماندار با تجمع کنندگان مذاکراتی داشته و به آنها قول پیگری ویژه داده است

پس از اعلام خبر تجاوز به ۴۱ دختر در ایرانشهر که از سوی مولوی طیب امام جمعه اهل سنت ایرانشهر منتشر شد امروز شهروندان ایرانشهری مقابل فرمانداری تجمع کردند و در ملاقاتی که فرماندار آن را تایید کرده خواستار تسریع در روند پیگیری پرونده و برخورد با عاملان این اتفاق شدند

تجمع مقابل فرمانداری ایرانشهر برای پیگری پرونده تجاوز

به گزارش گروه اجتماعی ایانا، ظهر روز جمعه و در خطبه های نماز عید فطر بود که مولوی طیب امام جمعه اهل سنت ایرانشهر خبر از تجاوز گروهی یک تیم شش نفره به ۴۱ دختر ایرانشهری داد. مولوی طیب این را هم اضافه کرد که از این تعداد تنها سه خانواده از مجرمان شکایت کرده‌اند و پرونده آنها در حال رسیدگی است.

نبی بخش داوودی فرماندار ایرانشهر دیروز در بیانیه ای خبر از دستگیری یکی از اعضای اصلی این گروه شش نفره داده. او با تایید خبر تحصن امروز تعدادی از شهروندان ایرانشهری مقابل فرمانداری به ایانا گفت: مردم برای پیگری پرونده به تجمع کرده‌اند. تجمع کنند‌گان که بیشتر آنها مرد هستند درخواست‌شان پیگیری ویژه پرونده است. فرماندار با تجمع کنندگان مذاکراتی داشته و به آنها قول پیگری ویژه داده اما در درباره اثبات ۴۱ مورد تجاوز می‌گوید ابعاد دقیق  این ماجرا هنوز روشن نشده و نیاز به بررسی‌های بیشتر دارد.

برخی افراد محلی می‌گویند خانواده‌های دختران آسیب دیده هم امروز در میان تجمع کنندگان حضور داشتند. . مولوی طیب هم به خبرگزاری ایلنا گفته که منبع حرفهایش در خطبه‌های نماز عید فطر اولیای یکی از دختران آسیب دیده بوده که در دیدار با او خواستار علنی شدن این اتفاق بوده تا از تکرار آن  جلوگیری شود.

حمید بارک‌زهی فعال اجتماعی در ایرانشهر هم به ایانا خبر داده که امروز چهار نفر دیگر از اعضای اصلی این گروه هم بازداشت شده‌اند و یک نفر هنوز متواری است.

ساعاتی پس از تجمع مردم ایرانشهرو در ادامه واکنش‌ها به اتفاقات اخیر فاطمه فاضلی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان در جلسه ای که با استاندار خواستار برخورد با خاطیان ماجرای تجاوز به دختران ایرانشهری شده است. او گفته امور زنان و خانواده استان به همراه ریش سفیدان منطقه از این دختران و خانواده‌هایشان حمایت همه جانبه خواهد کرد .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید