Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل سازمان انتقال خون خبر داد:

کاهش ابتلا به هپاتیت‌ها با تزریق واکسن اجباری

به گفته مدیرعامل سازمان انتقال خون، برنامه واکسیناسیون اهداکنندگان خون برای هپاتیت «بی» و جهت‌گیری و تشویق به اهدای خون جوانان متولد ١٣٧٣ که در بدو تولد واکسن هپاتیت B را دریافت کرده‌اند برای به صفر رساندن خطر این نوع هپاتیت از طریق انتقال خون در ایران است.

کاهش ابتلا به هپاتیت‌ها با تزریق واکسن اجباری

به گزارش خبرگزاری ایانا علی اکبر پور فتح الله برنامه آزمایش و غربالگری برای اهداکنندگان بار اول که در ١٣ استان کشور با نتایج موفقیت آمیزی در حال اجراست از جمله برنامه‌های فرارو برای رسیدن به خطر صفر هپاتیت ناشی از انتقال است که همکاران ما در سراسر کشور متعهد به اجرای آن هستند تا کشورمان پرچمدار خطر صفر هپاتیت ناشی از انتقال خون در جهان باشد. همراه با عزم جهانی برای ریشه کنی هپاتیت در جهان در سازمان انتقال خون تلاش خواهیم کرد تا خطر صفر هپاتیت ناشی از انتقال خون را در ایران فراهم کنیم.

 سید مؤید علویان، رئیس شبکه هپاتیت ایران نیز در ادامه‌ی صحبت‌های مدیرعامل انتقال خون، گفت: پایش مداوم آلودگی‌های ویروسی همچون هپاتیت« سی» بر روی خون‌های اهدایی از سال 1375 سبب کاهش چشمگیر شیوع این بیماری در گروه‌های پرخطر همچون بیماران تالاسمی شد که این خود مرهون تلاش بی‌نظیر این سازمان در این امر است.

بر اساس آمارهای اعلام شده در ایران سالانه بیش از 2 میلیون و 500 هزار نفر برای اهدای خون به مراکز اهدای خون مراجعه می‌کنند که در این بین دو میلیون 100هزار نفر موفق به اهدای خون می‌شوند.

در حال حاضر اهدای خون در ایران به صورت کاملا داوطلبانه و بدون هیچ چشمداشتی و به منظور کمک به بیماران نیازمند به خون و فرآورده های آن انجام می شود و هم اکنون شاخص اهدای خون در ایران 27 نفر به ازای هزار نفر جمعیت است که شاخص خوبی محسوب می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید