Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر:

خبر خوش برای مستمری بگیران تامین اجتماعی

فیش حقوقی و کسر از حقوق برای ضامن شدن صادر می شود

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از در دستور کار قرار گرفتن صدور فیش حقوقی برای مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خبر داد.

خبر خوش برای مستمری بگیران تامین اجتماعی

محمدرضا واعظ مهدوی، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با اشاره به تعداد مستمری‌بگیران این سازمان، تصریح کرد: تا پایان آذر سال گذشته، ٥ میلیون و ٩٤٨ هزار و ٤٦٧ نفر مستمری‌بگیر اصلی و تبعی تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند و از خدمات این سازمان استفاده می‌کنند.

واعظ مهدوی، افزود: یکی از کارهایی که در دستور کار صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر است، صادر کردن فیش حقوقی برای مستمری‌بگیران این صندوق است.

وی با تأکید بر اینکه این فیش حقوقی دقیقا همانند سایر فیش‌های حقوقی کارکنان دولت است، خاطرنشان کرد: این فیش حقوقی به‌زودی برای مستمری‌بگیران ارسال خواهد شد. مستمری‌بگیران می‌توانند به سایت صندوق مراجعه کنند و پرینت فیش حقوقی خود را دریافت کنند. همچنین مراجعه به کارگزاری‌های مربوطه برای دریافت فیش حقوقی امکان‌پذیر است .

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اضافه کرد: مذاکراتی با نهادهای مالی و اعتباری برای به رسمیت شناختن فیش حقوقی مستمری‌بگیران انجام ‌شده است که در حال حاضر با صندوق ذخیره امید قرارداد بسته شده است. یعنی برای تضمین وام فیش‌های کسر از حقوق برای مستمری‌بگیران  صادر خواهد شد.

وی افزود: همچنین برای عملیات کسر از حقوق، این امکان فراهم ‌شده که مستمری‌بگیران به دفاتر استانی صندوق مراجعه کنند و در صورت افزایش تقاضاها، در آینده نزدیک این امکان در دفاتر کارگزاری فراهم خواهد شد.

واعظ مهدوی، بیان کرد: این فیش حقوقی شامل حال تمام مستمری‌بگیران، کسانی که حقوق بازنشستگی دریافت می‌کنند، کسانی که از کارافتادگی دارند و یا از بازماندگان بیمه‌شدگان هستند، خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه، جمعیت مستمری‌بگیران اصلی این سازمان را بازنشستگان، ازکارافتادگان و بازماندگان تشکیل می‌دهند، افزود: بر اساس اعلام دفتر آمار و محاسبات اقتصادی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی، از مجموع این رقم تا پایان آذر سال ٩٦، یک‌میلیون و ٧٣٠ هزار و ٨٩٨ نفر بازنشسته هستند .

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، گفت: از کل جمعیت مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی در همین مدت، ١٣٦ هزار و ٧٠٤ نفر از کارافتاده هستند و یک‌میلیون و ٥٤٢ هزار و ٢٠٢ نفر در ردیف بازماندگان قرار دارند. همچنین ٢ میلیون و ٥٣٨ هزار و ٦٦٣ نفر را افراد تبعی بازنشستگان و ازکارافتادگان سازمان تأمین اجتماعی تشکیل می‌دهند.

واعظ مهدوی در پایان، یادآور شد: بر اساس آخرین آمار منتشرشده تعداد مستمری‌بگیران اصلی سازمان تأمین اجتماعی درمجموع به ٣ میلیون و ٤٠٩ هزار و ٨٠٤ نفر می‌رسد که این افراد دارای ٢ میلیون و ٦٦٥ هزار و ٣٠٢ پرونده هستند.

لازم به ذکر است در پرونده‌های مستمری مربوط به بازماندگان، تمامی بازماندگان بیمه‌شده و یا بازنشسته متوفی از یک پرونده مستمری دریافت می‌کنند.

 

پدیدآورنده: ساناز اله بداشتی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید