Iranian Agriculture News Agency

ابراهیمی تاکید کرد؛

وجود ظرفیت تولید و بازرگانی محصولات کشاورزی در شبکه تعاون روستایی

مدیرعامل شرکت بازرگانی تعاونی‌های کشاورزی ایران(بتکا) گفت: شبکه تعاون روستایی ظرفیت تولید و بازرگانی محصولات کشاورزی را داراست.

وجود ظرفیت تولید و بازرگانی محصولات کشاورزی در شبکه تعاون روستایی

به گزارش خبرنگار ایانا، علیرضا ابراهیمی مدیرعامل شرکت بازرگانی تعاونی‌های کشاورزی ایران(بتکا) در جمع خبرنگاران با اشاره به علاقمندی این مجموعه به همکاری با هلدینگ‌های بزرگ خصوصی و دولتی، گفت: سیستم های بانکی کشور جهت درآمدزایی بنگاه های اقتصادی نیاز به حرکت بخش کشاورزی دارند.

وی با اشاره به مزیت های بخش کشاورزی برای سرمایه گذاری، افزود:  ایجاد "میز مشترک هماهنگی در بخش کشاورزی" در این مهم میتواند اثرگذار بوده و سبب همراهی تصمیم سازان با تصمیم گیران در یک محور مشترک و هماهنگ برای رونق صادرات خواهد شد.

مدیرعامل شرکت بازرگانی تعاونی‌های کشاورزی ایران با تاکید بر ظرفیت بی مانند بتکا در کشور، تصریح کرد:  این شرکت با محوریت برنامه ریزی صادراتی به پیش میرود و در حال حاضر تفاهم نامه ای با پایانه های صادراتی کشور در حوزه بسته بندی به عنوان فرآیند تامین در شبکه منعقد شده است.

ابراهیمی با تاکید بر اهمیت محصولات کشاورزی تولیدی در کشورمان، تصریح کرد: در 3 ماهه گذشته با بازاریابی بین المللی انجام شده 250تن ضایعات بخش کشاورزی در محصول انار صادر که این محصولات را 3 برابر قیمت بازار، از کشاورزان داخلی خریداری کردیم.

مدیرعامل شرکت بازرگانی تعاونی‌های کشاورزی ایران (بتکا) در راستای اظهارات اخیر وزیر جهادکشاورزی مبنی بر اهمیت و امکان واگذاری امور به تشکل‌های کشاورزی مانند تجربه موفقی که اتحادیه مرغداران میهن نیز داشته است، گفت: همین تجربه موفق وزارتخانه قابل تعمیم به سایر تشکل‌ها نیز است و شبکه تعاون روستایی کشورمان به لحاظ فنی، علمی، عملیاتی و قانونی ظرفیت تولید و بازرگانی محصولات کشاورزی را داراست.

وی با تاکید بر برنامه‌ریزی دقیقتر برای صادرات در سال آینده، افزود: با توجه به تقاهم نامه‌های منعقد شده با طرفین روسی و ارمنستانی، 4هزار تن در ماه برای صادرات محصولات کشاورزی از جمله فلفل دلمه ای رنگی، بادمجان گلخانه ای و برخی محصولات دیگر برنامه ریزی کرده ایم.

به گفته مدیرعامل شرکت بازرگانی تعاونی‌های کشاورزی ایران(بتکا)، شبکه تعاون روستایی ظرفیت تولید و بازرگانی محصولات کشاورزی را داراست.

وی با اشاره به اینکه کشت قراردادی نیز میتواند در برنامه ریزی برای صادرات کمک کننده باشد، گفت: این مهم در دستور کار این شرکت قرار دارد.

ابراهیمی برنامه واگذاری امور به اتحادیه ها را بسیار با اهمیت عنوان کرد و گفت: امروز ظرفیت هایی بیش از گذشته در اتحادیه و تشکل های زیر مجموعه سازمان مرکزی تعاون روستایی وجود دارد و اتحادیه ها همچنین میتوانند فعالیت های صادراتی در بازار های هدف را انجام دهند.

به گفته وی، ساختار زنجیره از نظر فنی، علمی، عملیاتی و قانونی در تشکل ها وجود دارد.

 

گفتنی است؛ «بتکا» بازوی تجارت و بازرگانی داخلی و خارجی اتحادیه‌ها، تشکل‌ها و نظام‌های صنفی کشاورزی کشور است که از سال 1395 خورشیدی به دستور وزیر وقت جهادکشاورزی و با هدف تسهیلگری در رفع نیازهای تشکل‌های کشاورزی کشور ایجاد شد.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید