عسکری اعلام کرد:
جهاد کشاورزی اولین وزارتخانه دارای دفتر ارتباط مردمی مستقل
۴۵ سفر استانی و شهرستانی وزیر جهاد کشاورزی در دولت سیزدهم
مدیر کل دفتر ارتباطات مردمی و پیگیری سفرهای استانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: اولین دفتر ارتباط مردمی مستقل ذیل حوزه وزارتی در وزارت جهاد کشاورزی در بین وزارتخانه های کشور تاسیس شده است.
محسن عسکری مشاور وزیر و مدیر کل دفتر ارتباطات مردمی و پیگیری سفرهای استانی وزارت جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این خبر که وزارت جهاد کشاورزی اولین وزارتخانه ای است که به صورت مستقل و سازماندهی شده دارای دفتر ارتباط مردمی ذیل حوزه وزارتی است، گفت: با توجه به سیاست دولت سیزدهم و مردمی بودن آن، وزیر جهاد کشاورزی نگاه ویژه ای به جایگاه مردمی داشته و دفتر ارتباطات مردمی در خردادماه سال جاری به دستور وزیر جهاد کشاورزی تشکیل شد تا سیاست ها را تبیین و اجرا کند.
وی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی پرچمدار ارتباطات مردمی است، افزود: درخواستها، گزارشات، شکایت ها و پیشنهادات در این دفتر مطرح میشود.
عسکری با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری، افزود: ما تلاش میکنیم تکریم، تسهیل، تسریع و اعتمادسازی را در امر مردمی سازی و ارتباط با مردم نهادینه کنیم.
وی با تاکید بر دستورالعمل های نگاشته شده با توجه به شاخص های وزیر جهاد کشاورزی، افزود: دستورالعمل ویژه ای برای ارتباطات با مردم در این وزارتخانه تهیه و ابلاغ شده است.
عسکری ضمن اشاره به دیدارهای چهره به چهره وزیر جهاد کشاورزی، تصریح کرد: طی 6 ماه گذشته حدود 60نفر ارتباط مستقیم با وزیر جهاد کشاورزی انجام شده است.
به گفته مدیر کل دفتر ارتباطات مردمی و پیگیری سفرهای استانی، دیدارهای چهره به چهره در سطح وزیر جهاد کشاورزی، معاونین، روسای سازمانها، و روسای سازمان جهاد کشاورزی استان ها ادامه دارد.
وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 9هزار و 560ملاقات توسط معاونین، مدیران و روسای سازمان ها انجام شده است، یادآور شد: همچنین 40هزار و 316 خدمت به صورت الکترونیکی و حضوری توسط میز ارتباطات مردمی و دفتر ارتباطات مردمی وزارت جهاد کشاورزی ارائه شده است.
به گفته مدیر کل دفتر ارتباطات مردمی و پیگیری سفرهای استانی ، از ابتدای سال تاکنون 4هزار و 600درخواست ، شکواییه، پیشنهاد و انتقاد به دفتر ارتباطات مردمی واصل که به مبادی ذی ربط برای بررسی و اقدام مقتضی ارسال شده است. وی تصریح کرد: 15 هزار مشاوره تلفنی و حضوری نیز توسط میز ارتباطات حوزه ستاد و دفتر ارتباطات مردمی انجام شده است.
عسکری در بخش دیگری از سخنان خود به سفر های استانی هیات دولت اشاره کرد و افزود: از ابتدای تشکیل دولت تاکنون 33 سفر استانی توسط هیات دولت انجام شده که در 66 روز با تشکیل میز ارتباطات مردمی مدیران کل ستادی، سازمانی و استانی به ارایه خدمت پرداختند که در مجموع بالغ بر24 هزار نفر مراجعه مردمی در این مهم وجود داشته است.
وی به 12 سفر استانی و شهرستانی وزیر جهاد کشاورزی نیز اشاره کرد و یادآور شد: این سفرها به منظور بررسی مشکلات کشاورزان و بهره برداران و همچنین بازدید از پروژه ها انجام شده است.
به گفته مدیر کل دفتر ارتباطات مردمی و پیگیری سفرهای استانی ، بالغ بر 50جلسه کاری با مدیران و مسئولان ارشد استانی نیز در جهت تبیین و رفع مشکلات عملیاتی شده است؛ همچنین بالغ بر 207 جلسه بین بخشی نیز در جریان سفرهای استانی جهت حل مشکل بهره برداران و رفع امورات متاثر از گذشته و عموم مردم در استان های مختلف توسط این دفتر تشکیل شده است.
وی بازده زمانی از وصول درخواست، گزارش، پیشنهاد و انتقاد را 72 ساعت پس از وصول عنوان کرد و گفت: پس از آن این درخواست ها به مبادی ذی ربط ارسال میشود و سیاست دفتر ارتباطات مردمی وزارت جهاد کشاورزی بر آن بوده که مجموعه درخواست پاسخ داده شود و این پاسخ ها به صورت اقدامی و یا اقناعی صورت گیرد.
دیدگاه تان را بنویسید