Iranian Agriculture News Agency

عسکری اعلام کرد:

جهاد کشاورزی اولین وزارتخانه دارای دفتر ارتباط مردمی مستقل

۴۵ سفر استانی و شهرستانی وزیر جهاد کشاورزی در دولت سیزدهم

مدیر کل دفتر ارتباطات مردمی و پیگیری سفرهای استانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: اولین دفتر ارتباط مردمی مستقل ذیل حوزه وزارتی در وزارت جهاد کشاورزی در بین وزارتخانه های کشور تاسیس شده است.

جهاد کشاورزی اولین وزارتخانه دارای دفتر ارتباط مردمی مستقل

 محسن عسکری مشاور وزیر و مدیر کل دفتر ارتباطات مردمی و پیگیری سفرهای استانی وزارت جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این خبر که وزارت جهاد کشاورزی اولین وزارتخانه ای است که به صورت مستقل و سازماندهی شده دارای دفتر ارتباط مردمی ذیل حوزه وزارتی است، گفت: با توجه به سیاست دولت سیزدهم و مردمی بودن آن، وزیر جهاد کشاورزی نگاه ویژه ای به جایگاه مردمی داشته و دفتر ارتباطات مردمی در خردادماه سال جاری به دستور وزیر جهاد کشاورزی تشکیل شد تا سیاست ها را تبیین و اجرا کند.

وی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی پرچمدار ارتباطات مردمی است، افزود: درخواست‌ها، گزارشات، شکایت ها و پیشنهادات در این دفتر مطرح میشود.

عسکری با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری، افزود: ما تلاش میکنیم تکریم، تسهیل، تسریع و اعتمادسازی را در امر مردمی سازی و ارتباط با مردم نهادینه کنیم.

وی با تاکید بر دستورالعمل های نگاشته شده با توجه به شاخص های وزیر جهاد کشاورزی، افزود: دستورالعمل ویژه ای برای ارتباطات با مردم در این وزارتخانه تهیه و ابلاغ شده است.

عسکری ضمن اشاره به دیدارهای چهره به چهره وزیر جهاد کشاورزی، تصریح کرد: طی 6 ماه گذشته حدود 60نفر ارتباط مستقیم با وزیر جهاد کشاورزی انجام شده است.

به گفته مدیر کل دفتر ارتباطات مردمی و پیگیری سفرهای استانی، دیدارهای چهره به چهره در سطح وزیر جهاد کشاورزی، معاونین، روسای سازمانها، و روسای سازمان جهاد کشاورزی استان ها ادامه دارد.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 9هزار و 560ملاقات توسط معاونین، مدیران و روسای سازمان ها انجام شده است، یادآور شد: همچنین 40هزار و 316 خدمت به صورت الکترونیکی و حضوری توسط میز ارتباطات مردمی و دفتر ارتباطات مردمی وزارت جهاد کشاورزی ارائه شده است.

به گفته مدیر کل دفتر ارتباطات مردمی و پیگیری سفرهای استانی ، از ابتدای سال تاکنون 4هزار و 600درخواست ، شکواییه، پیشنهاد و انتقاد به دفتر ارتباطات مردمی واصل که به مبادی ذی ربط برای بررسی و اقدام مقتضی ارسال شده است. وی تصریح کرد: 15 هزار مشاوره تلفنی و حضوری نیز توسط میز ارتباطات حوزه ستاد و دفتر ارتباطات مردمی انجام شده است.

عسکری در بخش دیگری از سخنان خود به سفر های استانی هیات دولت اشاره کرد و افزود: از ابتدای تشکیل دولت تاکنون 33 سفر استانی توسط هیات دولت انجام شده که در 66 روز با تشکیل میز ارتباطات مردمی مدیران کل ستادی، سازمانی و استانی به ارایه خدمت پرداختند که در مجموع بالغ بر24 هزار نفر مراجعه مردمی در این مهم وجود داشته است.

وی به 12 سفر استانی و شهرستانی وزیر جهاد کشاورزی نیز اشاره کرد و یادآور شد: این سفرها به منظور بررسی مشکلات کشاورزان و بهره برداران و همچنین بازدید از پروژه ها انجام شده است.

به گفته مدیر کل دفتر ارتباطات مردمی و پیگیری سفرهای استانی ، بالغ بر 50جلسه کاری با مدیران و مسئولان ارشد استانی نیز در جهت تبیین و رفع مشکلات عملیاتی شده است؛ همچنین بالغ بر 207 جلسه بین بخشی نیز در جریان سفرهای استانی جهت حل مشکل بهره برداران و رفع امورات متاثر از گذشته و عموم مردم در استان های مختلف توسط این دفتر تشکیل شده است.

وی بازده زمانی از وصول درخواست، گزارش، پیشنهاد و انتقاد را 72 ساعت پس از وصول عنوان کرد و گفت: پس از آن این درخواست ها به مبادی ذی ربط ارسال میشود و سیاست دفتر ارتباطات مردمی وزارت جهاد کشاورزی بر آن بوده که مجموعه درخواست پاسخ داده شود و این پاسخ ها به صورت اقدامی و یا اقناعی صورت گیرد.

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید