Iranian Agriculture News Agency

عاملی:

کتاب، قدرت فرهنگ جامعه است/ اهمیت ویژه حوزه دانش کشاورزی و منابع طبیعی در کشور

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: حوزه کتاب به نوعی حوزه قدرت فرهنگ جامعه است.

کتاب، قدرت فرهنگ جامعه است/ اهمیت ویژه حوزه دانش کشاورزی و منابع طبیعی در کشور

به گزارش خبرنگار ایانا، سید سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در مراسم چهارمین دوره هفته ملی کتاب کشاورزی و منابع طبیعی اظهار کرد: مهمترین نیاز بشر نیاز به غذا است، سلامت روح و جسم از غذای سالم و پاک نشأت می گیرد.

وی ادامه داد: حوزه آب یکی از ابر حوزه های حیات بشر است و سلامت و حفظ محیط زیست به حوزه آب وابسته است. لذا امنیت غذایی دایره بزرگی از امنیت را شامل می شود.

عاملی با بیان اینکه به فرموده امام صادق(ع) «زراعت گرانبهاترین کیمیای زندگی است»، گفت: بشر روز به روز تلاش کرده تخریب محیط را کم کند، حوزه کتاب به نوعی حوزه قدرت فرهنگ جامعه است، کتاب و دانش فرهنگ قدرتمند، سالم، سازگار و امن تولید می کند.

وی افزود: حوزه دانش کشاورزی و منابع طبیعی اهمیت ویژه ای داد، حدود 2هزار 467 پایان نامه ثبت شده و کتب فراوانی در بخش کشاورزی کتابخانه ملی ثبت شده است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: از 2013 تاکنون در دوره هوشمندسازی کشاورزی قرار داریم، از اینترنت اشیا تا داده های ماهواره ای در نظارت از راه دور در تجزیه و تحلیل کشاورزی و تحلیل اطلاعات بازار کشاورزی بر اساس نظارت وب، سکوهای نوآوری در تحقیق و توسعه کشاورزی، مزرعه داری هوشمند، کشاورزی فیزیکی سایبری و ... را شامل می شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید