Iranian Agriculture News Agency

احمدوند:

تولید بیش از یک میلیون و 700 هزار عنوان کتاب در 7 ماهه سال 1401

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تا پیش از انقلاب در کشور ما کمتر از 50 هزار عنوان کتاب منتشر شده بود اما تا ماه گذشته طبق آمار از رکورد یک میلیون و 700 هزار عنوان کتاب عبور کردیم.

تولید بیش از یک میلیون و 700 هزار عنوان کتاب در 7 ماهه سال 1401

به گزارش خبرنگار ایانا، یاسر احمدوند معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم چهارمین دوره هفته ملی کتاب کشاورزی و منابع طبیعی اظهار کرد: به نسبت بسیاری از کشورهای دنیا، وضعیت تولید و مطالعه کتاب در کشور ما مطلوب است، البته تا جایگاه واقعی فاصله داریم.

وی ادامه داد: تا پیش از انقلاب در کشور ما کمتر از 50 هزار عنوان کتاب منتشر شده بود اما تا ماه گذشته طبق آمار از رکورد یک میلیون و 700 هزار عنوان کتاب عبور کردیم.

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: از نظر تعداد انتشار کتاب رتبه چهارم یا پنجم در دنیا هستیم و بیش از 90 هزار نفر در انتشار این کتب در سال 1400 نقش داشته اند.

وی افزود: زحمات سازمان تات در تولید و ترویج دانش ارزشمند است، در نظام فرهنگی و کتاب در طراحی 4 نظام تولید، ترویج، توزیع و مصرف در طی سال های گذشته دچار اختلال بوده ایم که تلاش می کنیم در سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی برای هر چهار عرصه نظام مدون داشته باشیم.

احمدوند عنوان کرد: تولید دانش وظیفه پژوهشگران و محققان است اما عمومی شدن این تولید به حلقه واسط زبان عمومی علمی نیاز دارد که در این زمینه در کشور خلا داریم و لازم است در حوزه علمی از این افراد استفاده کنیم تا زبان دانشمند را به زبان عمومی تبدیل کنند.

وی با بیان اینکه بخشی از بحران فعلی در جامعه جدید ما ناشی از اختلال زبانی در ارتباط است، ادامه داد: پیشینه این اختلال در نخواندن کتاب است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید