توسط مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی انجام شد:
برگزاری نشست تخصصی پیوست رسانه ای طرح الگوی کشت
نشست تخصصی پیوست رسانه ای طرح الگوی کشت به همت مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ایانا، صبح امروز، اولین نشست تخصصی پیوست رسانه ای طرح الگوی کشت به همت مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به صورت وبیناری در سراسر کشور برگزار شد.
در این جلسه، علیرضا مهاجر معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: با پیشرفت بخش کشاورزی از مرحله تولید داخل به تولید تجاری وارد شده ایم، قیمت تضمینی، خرید تضمینی، تعرفه واردات و صادرات در قالب اقتصادی تعریف می شود.
وی افزود: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی سال زراعی 1401-1402، سال اجرای اصلاح الگوی کشت بر اساس اقلیم، اقتصاد و نیاز کشور است تا درآمد کشاورز برای تغییر کشت با گذشته تفاوت نداشته باشد و معیشت کشاورز تامین باشد. نیاز کشور محصولات اساسی مانند گندم، برنج، حبوبات، گوشت، علوفه دام، جو، ذرت، پنبه، چغندرقند، نیشکر، محصولات سبزی و صیفی و صنعتی است.
مهاجر در رابطه با پیوست رسانه ای اجرای اصلاح الگوی کشت عنوان کرد: باید پیش از متقاعد سازی کشاورزان، مسئولان را متقاعد کنیم تا کشاورزان از طریق مسئولان توجیه شوند. باید خوراک رسانه ای با خط مشی مشخص ایجاد و برای ابهامات پاسخ مناسب در نظر گرفته شود.
وی ادامه داد: با تشکیل اتاق فکر برای جامعه مخاطب بخش که کشاورزان هستند برنامه ریزی کنید تا بتوانیم به درستی این قشر را اقناع کنیم.
استفاده از تکنیک ها و مجاری ارتباطی برای متقاعدسازی مخاطب
در ادامه این نشست، فاطمه زارعان معاون امور رسانه های مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: در فرآیند اطلاع رسانی سه محور داریم، تولید محتوا نقطه تمرکز و اتصال با مخاطبان است و باید مکانیزمی تعیین کنیم تا ارتباط قوی با بخش فنی داشته باشیم.
وی ادامه داد: قالب دادن به محتوا بر اساس نیاز مخاطب و استراتژی وزارت خانه انجام می شود؛ باید از تمام تکتیک ها، کانال ها و مجاری ارتباطی، روش های متقاعدسازی مخاطب استفاده کنیم؛ محور دوم انتشار محتوا است و باید راه هایی که می توانیم پیام ها را به مخاطب برسانیم شناسایی کنیم.
معاون امور رسانه های مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: تامین منابع مالی برای قالب بندی محتوا و اطلاع رسانی یکی دیکر از محورها و دغدغه ها است که با پیوست روابط عمومی، سازمان ها برای این اقدامات اعتبار در نظر خواهند گرفت.
وی پیشنهاد کرد: از تشکل ها، اتحادیه ها و انجمن های مردم نهاد مرتبط استفاده شود تا بتوانیم مخاطب بخش را اقناع کنیم.
زارعان با اشاره به بسترهای داخلی فضای مجازی برای اطلاع رسانی ادامه داد: از بستر تاک و ایتا برای اطلاع رسانی و اجرای طرح استفاده کنید.
تدوین تقویم رسانه ای برای اجرای الگوی کشت
در ادامه این نشست، احسان علی نژاد معاون امور ارتباطات مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: پیوست رسانی الگوی کشت همان جریان سازی در راستای ارتباط موثر است و در موضوعات ملی باید حتما چنین پیوستی وجود داشته باشد.
وی ادامه داد: باید برای الگوی کشت یک تقویم سانه ای به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه داشته باشیم و از تمام ظرفیت ها اعم از رسانه های بومی و استانی استفاده کنیم.
علی نژاد با تاکید بر اینکه روابط عمومی بازوی نظام و وزارت جهاد کشاورزی در اجرای طرح الگوی کشت است، عنوان کرد: باید از تمام ظرفیت ها برای این امر استفاده کنیم.
بستر سازی، افزایش درک و آگاهی جامعه مخاطب هدف پیوست رسانه ای
در این نشست، حمید شکری مدیر طرح و برنامه ریزی ارتباطی مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: پیوست رسانهای به معنای اطلاع رسانی صرف نیست، بلکه به معنای اقناع و متقاعد سازی، بستر سازی و بالا بردن درک و آگاهی جامعه مخاطب اعم از کشاورز، بهره بردار، مهندس ، مروج، سیاستگذار، قانونگذار، برای همراهی و همکاری و همدلی با اجرای طرح الگوی کشت است.
وی ادامه داد: پیوست رسانهای به معنی تاثیرگذاری و تاثیرپذیری ، اطلاع یابی و اطلاع رسانی، پاسخ یابی و پاسخ دهی بر افکار عمومی، ذینفعان بخش کشاورزی برای اجرای بهینه، موثر و موفق طرح الگوی اصلاح الگوی کشت کشاورزی است.
مدیر طرح و برنامه ریزی ارتباطی مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: پیوست رسانهای به معنای بستر سازی برای اجرای موفق طرح اصلاح الگوی کشت و ایجاد زمینه های لازم در ایجاد نظام ارتباطات یکپارچه هماهنگ و منسجم درون دستگاهی و برون دستگاهی اعم از از وزارت نیرو، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ،استانداری ها ،نمایندگان مجلس شورای اسلامی، قوه مقننه، قوه قضاییه، وزارت اقتصاد و دارایی، بانک مرکزی برای همراهی و همکاری و تعامل با این پروژه بزرگ در توسعه کشاورزی ایران برای رساندن ایران به اوج اقتدار وامنیت غذایی در منطقه است.
دیدگاه تان را بنویسید