Iranian Agriculture News Agency

"خزعلی" در مراسم گرامیداشت روز جهانی زن روستایی:

حمایت تسهیلاتی دولت سیزدهم از زنان کارآفرین روستایی و عشایری

ارائه تسهیلات ازدواج به زوجین دهه ۶۰ روستایی

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: معاونت زنان تسهیلاتی را در ۱۹ استان به کارآفرینانی ارایه داد تا زنان را تحت پوشش قرار دهند و برای مسکن زوجین دهه ۶۰ گام هایی خواهیم برداشت.

حمایت تسهیلاتی دولت سیزدهم از زنان کارآفرین روستایی و عشایری

به گزارش خبرنگار ایانا، انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در  مراسم گرامیداشت روز جهانی زن روستایی که با حضور سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی، سید حسن ربانی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، عباس پاپی رئیس سازمان امور عشایر کشور، سید مجتبی خیام نکویی معاون وزیر و رئیس سازمان تات، نعمت الله رضایی مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید و نمایندگان جامعه زنان روستایی وعشایری کشور برگزار شد، اظهار کرد: جایگاه والای زن از زمان صدر اسلام مورد توجه ویژه قرار گرفته است و اکرام پیامبر نسبت به زنان، در تاریخ بی بدیل و بی نظیر است.

وی افزود: ماموریت دولت سیزدهم این است که زمینه را برای رشد، فعالیت و ارتقا زنان فراهم کند. وزیر جهاد کشاورزی در سفرهای استانی بیش از سایر وزارت خانه ها برای بخش زنان اعتبار قرار می دهد و در جهت توسعه این بخش بسیار تلاش می کند.

خزعلی در رابطه با وام ازدواج روستایی گفت: سال گذشته دکتر مدنی در رابطه با وام ازدواج زوجین دهه 60 روستایی قول هایی را داد که ارائه تسهیلات ویژه در این زمینه مصوب شده و تا پایان سال این تسهیلات به طور کامل پرداخت می شود و امسال شامل زوجین شهری هم خواهد شد.

وی ادامه داد: براساس آمار سال ۹۵، حدود ۱۰ میلیون نفر از زنان در روستا زندگی می کنند که میانگین سن ازدواج آنها ۲۳ سال است که به دلیل تجردی که وسعت گرفته نیازمند پشتیبانی های جدی فرهنگی و اقتصادی است.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری تصریح کرد: اکنون ۶۵ درصد زنان روستایی دارای همسر هستند که بخشی به دلیل فوت  همسر و طلاق و ۲۶ درصد تجردهای قطعی داریم.

وی، بر اولویت سواد، آموزش، بهداشت و حمایت از زندگی خانوادگی زنان تاکید کرد و ادامه داد: بیش از ۹۰ درصد در سطح کشور باسواد داریم اما این سهم در روستاها و عشایر پایین است که برنامه ویژه ای برای زنان روستایی و عشایری و بازماندگان از تحصیل خواهیم داشت و اعتبارات ویژه ای برای این بخش تصویب کرده ایم.

خزعلی با بیان اینکه حضور زنان در روستاها علاوه بر جلوگیری از مهاجرت موجب ماندگاری و پویایی روستاها و پایدرای امنیت غذایی می شود، ابراز امیدواری کرد: با پشتیبانی های لازم این ماندگاری را سبب شویم.

وی در رابطه با بخش صندوق های  خرد روستایی گفت:  معاونت زنان تسهیلاتی را در ۱۹ استان به کارآفرینانی ارایه داد تا زنان را تحت پوشش قرار دهند و برای مسکن زوجین دهه ۶۰ گام هایی خواهیم برداشت.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: زنان در بخش کشاورزی و کشت گیاهان دارویی طی سالهای اخیر اقدامات خوبی را انجام داده اند که امیداریم با حمایت های لازم این امر استمرار یابد.

وی درباره بیمه زنان روستایی اظهارداشت: بیمه زنان روستایی در غالب طرح جوانی جمعیت انجام می‌شود، همچنین در برنامه هفتم توسعه اعتبارات و تسهیلات لازم برای توانمند سازی، کارآفرینی، صادرات و بازاررسانی زنان انجام می شود.

خزعلی در خصوص بهداشت زنان روستایی و عشایری عنوان کرد: اکنون کمبود پزشکان متخصصین و  اورژانس هوایی را در این  مناطق داریم که باید رفع نیازمندی انجام شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید