Iranian Agriculture News Agency

"قربانی" در جلسه اجلاس اتاق اصناف کشاورزی ایران:

لزوم تدوین آیین نامه دفاع از حقوق کشاورزان توسط اتاق اصناف کشاورزی ایران

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: باید آیین نامه دفاع از حقوق کشاورزان توسط اتاق اصناف کشاورزی تدوین شود و مطالبه درون بخشی را حتماً مد نظر داشته باشید.

لزوم تدوین آیین نامه دفاع از حقوق کشاورزان توسط اتاق اصناف کشاورزی ایران

به گزارش خبرنگار ایانا، محمد قربانی معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی در جلسه اجلاس اتاق اصناف کشاورزی ایران با موضوع همایش ملی شناسنامه دار کردن باغات اظهار کرد: اتاق اصناف کشاورزی یک مجموعه کاملاً قانونی است و همه زیرساخت‌های لازم و دارد و باید بدرخشد.

وی افزود: اتاق اصناف کشاورزی ایران با توجه به آیین نامه های قانونی باید حرکت به سمت توسعه بخش کشاورزی را به عنوان یک نهاد فعال پشتیبان بخش کشاورزی و مطالبه گر آغاز کند و جامعه بهره برداران بخش کشاورزی را به حرکت در بیاورد.

قربانی تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی از اتاق اصناف کشاورزی حمایت می‌کند و راه را برای فعالیت این اتاق باز می کند.

وی تاکید کرد: اتاق اصناف باید در شورای گفتگوی کشور حضور داشته باشد و مسائل را در این شورا و در حضور وزرا برطرف کند.

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه دفاع از حقوق کشاورزان چند وجه دارد، اذعان کرد: باید آیین نامه دفاع از حقوق کشاورزان توسط اتاق اصناف کشاورزی تدوین شود و مطالبه درون بخشی را حتماً مد نظر داشته باشید.

وی افزود: بر اساس قانون ساختار را کامل کنید، تلاش کنید ساختار را دانش‌بنیان کنید تا بتوانید به راحتی مسائل را برطرف کنید.

قربانی خاطرنشان کرد: با استفاده از ظرفیت کشاورزان و بهره برداران به عنوان یک کانون همگرایی مسائل را مطرح و برطرف کنید.

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی در پایان تصریح کرد: قیمت جهانی کود بسیار افزایش یافته که ما ۷۰ درصد آن را پرداخت می کنیم و ۳۰ درصد بر عهده کشاورزان خواهد بود.

امنیت غذایی کشور مربوط به بخش زراعت است

در ادامه این جلسه، علیرضا مهاجر معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: تشکیل اتاق اصناف کشاورزی را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم بتواند در بخش کشاورزی اثرگذار باشد.

وی ادامه داد: اتاق نباید خود را به دولت متکی کند، دولت محدودیت‌های بسیاری دارد و ما نمی توانیم خارج از چهارچوب دولت اقدام کنیم.

مهاجر در رابطه با اجرای الگوی کشت گفت: الگوی کشت را پس از ۵۰ سال اجرایی می‌کنیم که مولفه های آن  نیاز کشور، اقلیم و اقتصاد کشور مردم است و در اقتصاد الگوی کشت و اقلیم اتاق اصناف باید به وزارت جهاد کشاورزی کمک کند.

وی افزود: امنیت غذایی کشور مربوط به بخش زراعت است و در این راستا مهمترین عنصر در تولید کود است که تمام دستگاه ها برای تامین آن پای کار هستند.

لزوم اجرای بیمه مرکزی در تمام استان ها

در ادامه این جلسه، قاسم پیشه ور رئیس نظام صنفی کشاورزی اظهار کرد: به فرموده امام صادق علیه السلام «کشاورزان گنج های روی زمین هستند» و شما نمایندگان این گنج ها هستید.

وی افزود: در حال حاضر کد گذاری در قالب پروانه و شناسنامه باغات در استانها انجام شده است.

پیشه ور تصریح کرد: ما با فناوری اطلاعات ارتباط موثری داریم و به سامانه سماک و سَبَک متصل شده ایم، همچنین بیمه مرکزی را در استان‌هایی مانند مازندران اجرایی کرده ایم که باید در همه استان ها انجام شود تا کشاورزان با خیال راحت به تولید بپردازند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید