Iranian Agriculture News Agency

معتمد:

راه‌اندازی سامانه جامع مبادلات بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران

معاون فنی و بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی از راه‌اندازی سامانه جامع مبادلات بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران خبر داد.

راه‌اندازی سامانه جامع مبادلات بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران

به گزارش ایانا و به نقل از سازمان تعاون روستایی، مرتضی معتمد در گفتگویی در خصوص این سامانه گفت: شبکه فروشگاهی ملی سازمان مرکزی تعاونی روستایی ایران به عنوان بستری برای خرید و فروش نهاده‌ها، محصولات کشاورزی و کالاهای مصرفی با استفاده از تجارب الکترونیک رونمایی شده است.

وی هدف از اجرای این سامانه را فراهم کردن زمینه مبادلات درون شبکه‌ای با استفاده از تجارب الکترونیک و بسترسازی برای عرضه مستقیم و مطلوب نهاده‌ها عنوان کرد و یادآور شد: همچنین عرضه مطلوب محصولات و فرآورده‌های کشاورزی و کالاهای مصرفی جهت حمایت از تولید کننده، مصرف کننده و توزیع کننده با قیمت‌های کنترل شده و جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده در درون شرکت‌ها و اتحادیه‌های تعاونی روستایی، تولید و کشاورزی، از دیگر اهداف این سامانه است.

معتمد، ارتقای درآمد تشکل‌ها و افزایش دریافتی کارکنان آنها با هدف ایجاد انگیزه مضاعف؛ شفاف‌سازی قیمت‌ها و معاملات تشکل‌ها و رقابتی کردن فروش و کاهش هزینه مبادله کالا؛ شفاف‌سازی مبادلات کالا و اطمینان فروشندگان از برگشت پول؛ و همچنین رقابت‌پذیری، تولید کیفی و کوتاه شدن فاصله تولید تا مصرف و ایجاد زنجیره مناسبی برای عرضه مستقیم کالا و همچنین آسان کردن چرخش اطلاعات و حذف واسطه‌ها را از اهداف خرد این طرح عنوان کرد.

به گفته وی، کاهش ریسک قیمتی و عملکردی، کارآمد شدن معاملات شرکت‌ها و اتحادیه‌ها با یکدیگر و جلوگیری از کلاهبرداری و همچنین ایجاد تسهیلات برای کاربران و وابسته کردن آنها به تجارت الکترونیک و کنترل الکترونیکی قیمت‌ها از دیگر اهداف راه‌اندازی این سامانه است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید